7 mei 2025, 02:00:44

Geestelijke handicap?!

Gestart door Billybird, 16 juni 2016, 23:38:57

« vorige - volgende »

Billybird

Al bijna drie maandjes hebben we onze lieve Valkje Billy. Ik en m'n vriend houden heel veel van Billy ondanks dat t soms n chagrijnige parkiet kan zijn s ochtends. Hij was altijd knuffelig en bang voor alles in het begin. Tam maken ging goed en hij begon steeds nieuwsgieriger te worden. Helaas sinds twee weekjes Is Billy begonnenet heel raar te doen. Het begon allemaal nadat ie een avond drie keer tegen iets aanknalde(hij knalde en bleef doorvliegen). Hij begon beetje afwezig te zijn en de keren erop leek het alsof die niet meer wist hoe die moest landen.
Soms viel die ook wel eens gewoon ergens vanaf.
Toen ben ik naar de dierenarts geweest en ze zeiden dat hij wss. Vitamine te kort had (hij lust geen groente en fruit en we waren net gestopt met z'n rui druppels).
Dus we gaven hem druppels en voerden Billy meteen spuitje fruit. Hij begon er beter uit te zien.
Helaas werd z'n gedrag iets raarder en we besloten om hem toch langs de arts te brengen.

De arts zei het volgende. Waarschijnlijk door de klappen Is billy geestelijk gehandicapt geworden. Ook merkte de arts op dat hij heel sloom was en alles wel prima vond.

We zijn blij dat hij niet ernstig ziek Is. En het verklaart een hoop van z'n gedrag. Dus we vroegen ons af of iemand hier ook een vogel heeft die ook in t zelfde schuitje zit als Billy. En of hij ooit beter wordt. :) we houden wel.nog heeeeel veel van hem en hij Is nog steeds heel erg dol op knuffelen.

Groetjes
K en K en Billy

Lin

Ik heb er wel een die aan een kant niks ziet en hoort. Maar toont niet echt afwijkend gedrag daardoor.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)