Als zelfs de vogelarts het niet weet?

Gestart door Lola pearl, 23 juni 2016, 18:45:46

« vorige - volgende »

Lola pearl

Hoi,

Ik heb een broedende pop van 2.5 jaar die sinds vanmorgen zwaar aan de diarree is en heel ziek stil op de grond zat, vocht ook niet terug wat ze normaal wel deed.

Mijn man is met haar naar de vogelarts geweest en die vond niet echt veel, wel heeft hij ontworming toegediend omdat hij een klein aantal wormpjes vond. (Hij had volgens mij niet doorgekregen van de assistent dat ze aan het broeden was)

Maar nu.... nu weet hij het zelfs niet.

De krop ademt als het ware heel de tijd als je naar haar kijkt, dus de ademhaling lijkt via de krop extreem te zijn.  ze ademt niet zwaar, beweegt ook gewoon, maar broed ook niet meer. (De man nu ook niet meer)

Weet iemand wat dit is? Of is dit gewoon van de ontworming?

Ze zit nu rustig op der stok em beweegt wel weer.

(Ik heb 1 ander koppeltje met 3 jongen en 1 ei nog te gaan, deze eieren zijn 1 week tot 1 dag oud. Moet ik ze maar als verloren beschouwen of toch bijleggen? Daar zit ik zwaar aan te twijfelen ook nu, maar de gezondheid van pop gaat voor)

Lola pearl

Nu ook krakende ademhaling. Ik ga weer de vogelarts bellen. Misschien weet hij nu wel wat het is

Lola pearl

Hij denkt longstuwing.

Hij zegt ook dat ik er weinig aan kan doen behalve de temperatuur en luchtvochtigheid stabiliseren.

Luchtvochtigheid is al dagen 70/80% hier.

Temperatuur tja.... het gaat zo weer onweren.
Het is hier binnen stabiel 20/21 graden, met vanmiddag een piek van 22.5.

Heeft iemand tips? Of ervaring  :-[

Lin

Welke arts ben je geweest? eentje die op de lijst staat hier?
Het diarree is op zich niet raar. Als een pop lang broed dan houdt ze het op end an komt het als een flats eruit. Blijft het echt aan de kont plakken dan is het niet goed.
Kan het zijn dat ze legnood heeft? want hoeveel eieren zijn er en wanneer is de laatste gelegd?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lola pearl

Hoi,

Legnood is uitgesloten gezien ze vanmorgen haar 4de ei gelegd heeft, haar diaree was volgens de vogelarts in Schiedam afwijkend. En nu na spoedbezoek in de avond heeft hij longstuwing met zekerheid vastgesteld, de luchtvochtigheid hier binnen en buiten is 85% dankzij het onweer :'(

Ik kan niets anders doen dan het weer te regelen volgens hem (niks aan te doen dus)

Ik ga heel de nacht beneden slapen in de hoop dat ze het overleefd, morgen is het weer wat beter kwa temperatuur en luchtvochtigheid.

Ik vind het verschrikkelijk dat ik haar zo zie lijden, en ook dat haar eitjes het nu niet hebben gehaald is jammer maar geen hoofdzaak.

Ik kan wel janken hier

Lola pearl

Update*

Het gaat al stukken beter nu de temperatuur omlaag is en de luchtvochtigheid ook lager is, ze zit weer vaker op 1 pootje op der stok maar ze is nog wat zwakjes.

Dus hopen dat de luchtvochtigheid verder omlaag gaat

Lin

Heb je een bak water waar ze kan afkoelen?
Ik neem aan dat de ventilatie bij je goed is. Knapt ze wat op als ze buiten in een kooi gezet wordt? Ik weet niet wat daar de luchtvochtigheid is?

Misschien heb je hier nog iets aan, als je het enigzins nog kan beinvloeden..?
http://www.longforum.nl/discussion/19112/hoe-krijg-ik-de-luchtvochtigheid-omlaag


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lola pearl

Laatste update.

Ze is zaterdag overleden

Lin

Oh nee  :'(
sterkte. Benieuwd of er wat uitkomt. Kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




Lola pearl

Dankjewel voor jullie medeleven.

De va heeft bevestiging gegeven op longstuwing met als gevolg hartfalen, ze had ook veel vocht in en rond de longen.

Vandaag een 2de jong overleden met lege krop, en jong 3 gaat het waarschijnlijk ook niet halen, jong is 11 dagen maar ziet eruit als 8 dagen. Hij tilt nu eindelijk zijn hoofd langer op, ik bemoei me er helaas niet mee omdat het de natuur is en blijft. De laatste is een witte en de oudste, de jongere 2 gele zijn overleden en ook 1 in het ei overleden in de laatste week. Voor hun eerste nest doen ze het wel aardig (het kan erger)

Echt een week vol tegenslagen.

Ik ga de kleine bij de 2 weken grens echt hope noemen of faith.

Lin

Ga je nog wel sectie verrichten op de jongen? Want dit zijn er wel veel op die leeftijd.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lola pearl

Heeft hij al gedaan, de eerste was gewoon geplet. De 2de lege krop en uitgedroogd. Nummer 3 lag vanmorgen met 1 pootje in het graf dus hij heeft em bijgevoerd en dat ging gelijk goed, dus nu maar bijvoeren en hopen dat ouders het jong warm houden.

Ik weet dat het eerste nest bijna nooit goed gaat, vaak het 2de nest ook nog problemen kan geven. Maar je hebt perfecte ouders erbij zitten, alleen ging dit bij het voeden mis. Kan gebeuren

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)