13 mei 2025, 21:18:57

Bevrucht

Gestart door Mandy_commers, 31 maart 2004, 22:56:20

« vorige - volgende »

Mandy_commers

Hey,

Ik heb gekeken vanmiddag met een lampje en me eitje is bevrucht.
Ik heb nog 7 eitjes maar ik had er maar even 1 bekeken.
Ik ben zo benieuwd wat voor kleurtjes er uit komen ;D.

Groetjes, Mandy

adnaloj

gefeliciteerd met je eitjes..
is het het eerste nestje???
spannend is het altijd en ook erg leuk.

groetjes jolanda

Mandy_commers

Jah het is mijn eerste nestje.
Bedankt voor je reactie  ;D.

Groetjes, Mandy

Paul

Hoi Mandy,

Jet is heel leuk om een nestje te hebben en de jongen groot te zien worden :-)
Als het eerste eitje al bevrucht was wat je hebt bekeken zullen er zeker meer zijn.
Je kan vaak een klein beetje inschatten aan de hand van de ouders wat de jongen gaan worden maar een leuke verrassing kan er altijd tussen zitten :-)

Groetjes, Paul

Mandy_commers

Ja, het is echt heel leuk en ze broeden er heel erg veel op.
Ik hoop dat er een geparelde og een leuke wildkleur in zit
want ik wil er misschien 1tje houden om tam te maken.
Volgende week vrijdag (9 april als het goed is) KAN het eerste eitje uitkomen dus ik ben heel benieuwd :P.
En de rest wil ik gaan verkopen aan lief hebbers,kortom iemand die er goed voor zorgt.
En ik zou het dan ook wel leuk vinden om dan contact te blijven houden om te weten of het goed met ze gaat.
Maar eerst is afwachten wat het nestje word :).

Groetjes, Mandy

Stijn dc

hoi

wat leuk dat je een bevrucht eitje hebt. Als e reentje bevrucht is zullen er zeker nog meerdere volgen hoor!
veel succes ermee!

SDC:D

Mandy_commers

Hallo,

Ik heb even een vraagje ik heb nu 9 eitjes van me valken en ik heb gekeken en er zijn er inderdaad meer bevrucht maar ik vind het zo`n groot aantal en kan dat wel?

Groetjes, Mandy

Paul

Hoi Mandy,

9 eitjes is inderdaad wel erg veel hoor 7 is al veel en van 8 heb ik wel eens gehoord maar 9 is echt te veel lijkt me.
Je zou kunnen besluiten om de laatste twee eruit te halen zodat er 7 over blijven.
Maar je moet dan wel weten welke als laatste gelegd zijn.
Je hebt ook kans dat beide ouders op de eieren gaan broeden als het er te veel zijn.
Ik heb met 5 eitjes wel eens gehad dat de man er twee nam en de pop 3 bijvoorbeeld.
Je kan dus ook even afwachten hoe het gaat.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

ik zou gewoon alle eitjes laten liggenhoor. Mss lukt het ze wel om alle negen de jonkies groot te brengen. Als ze alle negen al bevrucht zijn. Overigens, als er dan toch jonkies sterven, dan heb je ze tenminste de kans gegeven om groot te worden. Dit doe je niet als je de eitjes wegneemt.

SDC:D

paula

6 april 2004, 15:47:12 #9 Last Edit: 6 april 2004, 15:51:28 by paula

Hoi Mandy
Wat fijn dat je eitjes bevrucht zijn...lijkt mij een heel leuke ervaring....ooit in de toekomst wil ik ook graag eens een keer een nestje van mijn valkjes :)Negen eitjes nog wel...is volgens mij wel heel erg veel ;)
Ik ga zeker je verslag van het uitkomen van de piepkuikens volgen...ik hoop voor jou dat er een wildkleur bij zit....het zal wel een verassing zijn wat er uit komt?
Groetjes en suc6
Paula

Mandy_commers

Hallo,

Ik heb een vraagje: Er is bij mijn eitjes 1 daar van wat donkerder dan de andere hebben jullie een idee wat dat kunt zijn ???.

Groetjes, Mandy

Tara

Hoi Mandy,

dat kan het eerste eitje zijn. Bevruchte eitjes die ouder worden, komen donker, da's het vogeltje binnenin, je ziet dat vaak bewegen :-).

Het is niets om je zorgen over te maken hoor. Zelfs kun je dat donkere gedeelte zien zonder lamp ook.

Groetjes, Tara

giovanni

er zullen er nog volgen hoor,die zo donker worden. Da tis gwn doordat het jong zich verder ontwikkeld, het is dan ook zeer wrs het 1ste eitje. :) no worries;)

grtjs