28 maart 2024, 20:16:53

mijn valkjes Coco en Rico

Gestart door coco-rico, 16 juni 2016, 08:16:15

« vorige - volgende »

Rianne

Fluiten doen ze niet als ze bang zijn of iets niet leuk vinden. Ik denk dat hij jou onder de indruk wil maken. Misschien een ander deuntje aanleren zodat hij dat alarm gauw vergeet? ;)

coco-rico

Okay, bedankt voor de tip Rianne,
Het blijft nog wel lastig om ze nieuwe deuntjes aan te leren helaas, mijn moeder en ik staan beiden soms wel een half uur voor hun kooi te fluiten. Meefluiten doen ze af en toe, maar ze kennen maar 1 setje deuntjes (dat ze van hun vorige baasje hebben geleerd), en dat is dan ook het enige, soms doen ze dat zelfs door mijn gefluit heen  :laugh:
Nog tips voor dat aanleren?

En nog een dingetje, soms krijg ik deze rare reactie als ik een snoepje of iets anders aanrijk bij de kooi:
https://youtu.be/i1TYlIvdSMI


En verder: Vanmiddag ga ik vogelkoekjes maken voor ze, het recept staat ook op deze site. Zal eens kijken of ze het lekker zullen vinden.

coco-rico

Update!

Gister zoals gezegd de koekjes gemaakt
www.valkparkiet.com/nl/files/voedingkoekje.htm
Ze vinden het ontzetten lekker, Rico eet  helaas alleen de zaadjes ertussen uit. Maar Coco kan ik een iets groter stukje aanrijken, dit legt hij dan voor zich neer op de stok en pakt er elke keer kleine stukjes van.
Ze pakken beiden graag de stukjes uit mijn handen, en komen zo in aanraking met mijn vingers, goede voortgang lijkt me :)

En verder: ik heb vandaag zoals aangeraden een touw opgehangen door de kamer, daar kunnen ze dan op zitten. Ik heb ze nog niet los gehad, dus weet niet of ze het fijn vinden om er op te zitten, Wel viel me op dat het touw snel draait, hopen dat het ze niet hindert!

Ook ben ik van plan om een plank boven mijn kastjes te hangen, zodat ze niet op de kastjes/mappen gaan zitten. Ik vraag me wel af wat voor plank-materiaal ik het beste kan gebruiken.

coco-rico

Hoi maryam,

Nee het is een touw van jute, en ze lijken er prima op de blijven zitten. Geen last van evenwichtsproblemen gelukkig  ;D

https://youtu.be/BQ__4tpv69w

over dat plankje en plastic ga ik nog even nadenken hoe we dat gaan doen!
En ik ga dus op zoek  naar wat speelgoed voor ze ;)

coco-rico

update:
sinds het touw er hangt is Rico haast niet terug te krijgen in de kooi,
Zodra ik op zijn hoogte kom (op een stoel o.i.d. staan) vliegt hij op en gaat 1 meter verderop weer op het touw zitten. Dit is erg lastig.

coco-rico

update (was ff vergeten)

Uitgevonden dat het helpt als ik even het touw los maak, dan gaat hij even op de kastjes zitten en kan ik hem gemakkelijk pakken.
Plank ophangen zijn we nog steeds van plan, maar dat duurt nog even, we zijn erg druk.
En we hebben 'vliesbehang' en mijn ouders denken dat het overbodig is om dan plastic vast te zetten.

En Ik ben nog steeds helemaal verliefd op ze :)
Eergisteren heel laat thuis gekomen (half 12), en ze zaten beiden al heel schattig te slapen.
Krijg ik zo'n superlief protest dat ik ze wakker maak  :laugh:

Ik zal morgen eens weer wat foto's sturen :)

Lin

Leuk om te lezen hoe je ermee bezig bent.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

Zoals beloofd, wat foto's :)

https://youtu.be/YfnX8NTJ_wM

Coco houdt, zoals te zien op een paar foto's, er nog niet helemaal van als ik te dichtbij komt met de camera of met mijn hand. Maar dat komt nog wel.


Lin

Leuk  :) ik zie trouwens een vlek in zijn nek. Hij is dan waarschijnlijk split bont.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

leuk he  :D
Ik neem aan dat je het over mutatie hebt? Ik weet daar niet zo veel vanaf  :laugh:
Ik herken hem er gewoon aan (en aan de gele veer aan zijn rechterzijde)

Lin

Klopt dat is een mutatie die doorgegeven wordt aan de jongen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

Update  ;D

Vandaag een oppas-vogeltje op de kamer. Van een vriend.
Een jong grasparkietje. Die kwam, toen hij/zij los mocht, even kijken bij Coco en Rico.
Superlief reageerden ze, Beiden keken nieuwsgierig toe terwijl het kleintje op mijn hand naar hen zat te kijken. Ook toen het kleintje op de kooi van de mannen vloog, geen agressieve reactie gelukkig  :D

Nu zitten ze allemaal rustig te eten (wel in eigen kooi).

Lin

Grasparkietjes zijn ook leuk, alleen een stuk drukker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

Update:

Nadat het logeer-grasparkietje weer naar huis ging  (na 2 dagen), beide mannen losgehad.
Eerst gingen ze samen op het touw zitten.
Maar na een tijdje kwam Coco bij mij op het bed zitten, superlief :)
Ook Rico werd geinteresseerd, hij kwam eerst op de nachtlamp bij mijn bed zitten, maar even later op mijn hoofd!
Toen had ik een vogel op mijn hoofd en de ander op mijn schouder  :o  Trots op ze!

Wel waren Coco's nagels erg scherp, deze heb ik dus geknipt. Een nagel bloedde heel even, maar dit was snel weer over. (op internet stond dat de poot deppen in bloem handig is, dit dus gedaan en hem toen weer op het touw gezet zodat hij stil zou zitten).

Lin

Wat leuk dat ze zo lief waren. Is het bloeden wel snel gestopt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)