8 mei 2025, 08:22:09

hoe duur?

Gestart door jerry, 31 maart 2004, 23:28:06

« vorige - volgende »

jerry

hoi,
hoe duur kost een valkparkiet bij jullie in de buurt(dierenwinkel) bij mij kost een valkparkiet 17.50 euro,
en een grasparkiet: 7.50 euro en hoe duur kost zo'n beestje bij jou in de buurt de dierenwinkel? en is het duur 17,50 euro voor een valkparkiet?

Inger m

Hoi Jerry,
Bij jou in de dierenwinkel zijn ze vrij goedkoop. Bij ons kost een gewone wildkleur al 55 euro! In Dierensuperland Rotterdam betaal je voor een handtamme al gauw 100 euro.

Ik denk dat de prijs in een winkel toch al gauw rond de 30 euro ligt en die van een grasparkiet ongeveer de helft van deze prijs.

Let goed op als je een vogel in een dierenwinkel koopt, het komt nogal eens voor dat daar oudere vogels zitten en die zijn lastig tam te maken. Als je de mogelijkheid hebt zou ik het via dit forum proberen. Al best een aantal leden zijn al druk bezig met kweken en kunnen de jongen ook handtam verkopen ;) Dan weet je ook gelijk wat meer over de achtergrond van de vogel. (Bij dagboeken en verhalen zijn kweekverslagen te lezen...)

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Valerie

Hoi,

Wij hebben hier in BelgiĆ« onze wildkleurvalkparkieten gekocht aan 17 euro per valkje.  De witte valkjes kostten ongeveer 40 euro.

Wij hebben deze gekocht op de vogelmarkt in Gent.  Dit gaat door op zondagvoormiddag (ter informatie).

Veel keuze heb je daar niet maar er ze hebben ook winkels verspreid in West- en Oost-Vlaanderen.

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin