16 april 2024, 07:54:31

Afleren

Gestart door Roderick_, 24 augustus 2002, 08:59:29

« vorige - volgende »

Roderick_

Als mijn vogel los is gaat die veel aan digen zitten wat die niet mag. Hoe kan ik hem dat afleren?? Nog een vraagje hoe kan ik hem leren als ik zijn naam roep dat die dan naar me toe komt en bij me blijft, want ik wil hem meer buiten de koi hebben dan er in want dat vind ik een beetje zielig.

Annemiek Botter

Hallo
Als mijn valk iets doet wat niet mag dan roep ik heel hard zijn naam en dat helpt vaak. Dan komt hij meestal naar mij toe vliegen. Als hij toch door gaat geef ik hem soms een duwtje met de vliegenmepper. De volgende keer als hij het weer doet laat ik hem de vliegenmepper zien en dan stopt hij. Niet de vogel gaan slaan!!!!
succes

Lique

Hallo Roderick,

Zoals Annemieke het verteld werkt erg goed. Wij hebben zelf geen vliegenmepper maar een kussentje op de bank. Als iets doen wat niet mag dan roepen de naam en pakken het kussen meestal reageren ze. Soms zijn ze echter ondeugend en beginnen ze te schreeuwen enzo, dan luisteren ze even niet. Maar dat hoort erbij:))

Angelique

Jacqueline

Hallo Roderick,

Ik vind het niet echt goede adviezen hierboven. Je kunt valkjes erg bang maken met voorwerpen, al sla je dan niet. Volgens mij kun je beter gewoon je stem verheffen met z'n naam roepen en eventueel naar hem/haar toelopen en met je vinger heen en weer. Net als bij kinderen, van dat mag niet hoor pas op. Als je dit volhoudt gaat hij het ook wel leren. Of naar hem toelopen en hem op je vinger weghalen.

Groetjes jacqueline.

Lique

Hoi Jacqueline,

We kunnen ons inderdaad vinden in jouw verhaal maar als wij onze valkjes van bijvoorbeeld te tv hebben "gestuurd". En we hebben ze eerst drie of vier keer met de vinger weg gehaalt, maar als dat niet werkt (soms blijven ze ondeugend) dan met de hand met een kussentje. (We gooien of slaan niet met het kussentje hoor!) Gewoon het kussentje in de hand zodat de hand groter lijkt. Maar als de valkjes dan 3 minuten later bij ons zitten dan gaan ze ook weer op hetzelfde kussentje slapen of spelen. Ze moeten dus niet bang blijven voor een bepaald voorwerp!!

Doei doei

Angelique

Annemiek Botter

Hoi Jaqueline
Mijn vogel is ook niet bang voor mijn vliegenmepper. Als ie op de grond ligt gaat mijn valk er aan knagen. En voor mij is hij ook niet bang. Als ik hem ergens wegstuur dan gaat hij juist altijd naar mij toe kopje krauwen alsof ie wil zeggen: ik ben wel lief hoor!
Maar soms werkt het niet als je alleen je stem verheft of hem steeds maar weer op je vinger ergens vanaf haalt.

groetjes annemiek

sannecoenders@hotm

mijn valkje diddel,
knaagt ook bijna overal aan meestal roep ik zijn naam maar hij is extreem eigenwijs ::) en blijf dus door knagen ik geef hen dan of een duwtje of hou hem bezig met een elastiekje (voor in de haren), dat vind ie errug leuk en kan er uren mee bezig zijn. ;D

groetjes sanne en diddel