19 april 2024, 18:04:40

Valkparkiet en Pyrrhura kan dat?

Gestart door Daeny, 8 juni 2016, 19:24:12

« vorige - volgende »

Daeny

Zoals gezegd heeft mijn dochter een witmaskertje gekocht een week of twee geleden. Nu heeft ze ook een pyrrhura gekocht met de bedoeling om ze bij elkaar te zetten. kan dat?

Ze is 20 dus ik had niet echt invloed op het koop en beslis proces.. ;D

Lin

Ik heb zelf geen ervaring maar begrijp dat pyrrhura agressief kan zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Nee dit kan niet.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Daeny

Na eerst een aantal weken in aparte kooien te hebben gezeten, zijn ze vrij vlot buiten de kooi samen geweest. Ze vinden elkaar machtig interessant en ze spelen met elkaar. Er was erg weinig aggressief gedrag te zien. ( in deze weken van aparte kooien en samen buiten de kooi niet meer dat twee keer. En ook de agressiviteit was minimaal. Tijdens deze weken speelden ze steeds meer met elkaar. Samen opde ventilator zitten. Ookwas te zien dat ze elkaar dingen leerden ( deany is wat terughoudender, Drogon de Pyrrhura onderzoewkt liefst alles. )
Vandaag zijn ze weer buiten geweest en hebben de de grote kooi geschoond en volledig anders ingericht. Beide erin tegelijkertijd.
Na een paar kleine ruzietjes over wie zit waar en zo eten ze nu gezellig uit dezelfde voorbak. Daeny kroelt Drogon en poetst zijn staart ( nee dus niet trekken of bijten) Drogon kriebelt haar af en toe en ze zitten soms op de zelfde stok te kwekken.
Qua rust moest door hen een ding vast gesteld: Daeny zit het hoogste... ons koninginnetje.

Er is een hokje waar drogon in kan voor rust en slapen maar voorlopig vind hij alles machtig leuk.

We zullen het vervolg gaan zien maar het begin si goed.

Daeny

Inmiddels zijn Daeny en Drogeon de beste vriendjes. Ze poetsen elkar zelfs. Samen eten ze hun gierst en groente. Daeny leert Drogon wat de leukste plekjes in huis zijn en Drogon leert Daeny de beste aanvliegroutes. ( daar landen waar je wilt is een beetje een probleem).
Drogon heeft zijn eigen slaaphuisje maar overdag spelen ze daar ook mee.

Dus al met al zijn we zeer tevreden.!

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Daeny