06-6-16 Gevonden in Den Bosch - jonge(?) opaline

Gestart door Bosje, 8 juni 2016, 07:30:54

« vorige - volgende »

Bosje


Lin

Het is een opaline. Leeftijd durf ik niet te zeggen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bosje

Zou best kunnen inderdaad, ik ga er een email aan wagen.

Murtje

Is er al iets bekend over of het vogeltje op de foto het vermiste vrouwtje uit Tilburg kan zijn? :)

Lin

Ja tina ben ik ook benieuwd naar. Murtje had jij anders interesse als de eigenaar niet gevonden wordt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Murtje

Ze zit nu bij mij thuis in afwachting of de eigenaar zich meldt. Maandag is het alweer twee weken geleden dat ze gevonden is en mag ik haar ´officieel´ houden. Voor het beestje is het natuurlijk beter als ze herenigd wordt, vandaar dat ik nog even informeer.
Als niemand zich meldt mag ze met heel veel liefde bij mij blijven en ga ik op zoek naar een grote binnenvolière en een vriendje voor haar.  :D

Bosje

Sorry voor het late antwoord (had hele week beurs) Ik heb van amivedi nooit meer iets gehoord maar vandaag de eigenaresse zelf kunnen achterhalen in een facebook groep en haar de vraag gesteld of het haar popje kan zijn, zodra ik antwoord heb horen jullie het, ik denk zelf als ik de 2 foto's vergelijk van niet maar t is het proberen waard. Als het de eigenaar niet is is het fijn dat ze bij jou kan blijven maar wettelijk is het 1 jaar en niet 2 weken....

Murtje

Ai, ik zie het inderdaad. Ik was er vanuit gegaan dat het in principe hetzelfde zou werken als bij asieldieren. Die mogen na 14 dagen herplaatst worden waarbij de oude eigenaar zijn rechten verliest. Maar een jaar is wel een lange tijd.... Zou het sneu vinden als het beestje al die tijd alleen moet zitten maar ook een beetje zonde als ik nu een volière en een vriendje aanschaf en over drie weken de oude eigenaar op de stoep staat....  :-\

Maar ik wacht eerst even af of jij iets hoort van de mensen uit Tilburg. Als het nodig is heb ik nog wel wat aanvullende foto's ter vergelijking!

Bosje

Zelf ben ik van mening dat als mensen een vogel missen ze ook wel wat mogen doen om hem/haar terug te vinden, hij staat hier vermeld en op Amivedi, als t mijn vogel was zou ik elke dag overal kijken op alle sites dus de kans dat iemand nog voor haar komt lijkt mij erg klein. Als die uit Tilburg gereageerd hebben en t is haar niet kan jij rustig een vriendje en een kooi aanschaffen hoor want dan komt er niemand meer voor.

Lin

Lijkt mij prima, dan is er iig een mooie oplossing.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bosje


Murtje

Cocolina wordt vanavond bij mij opgehaald door haar baasje. Het was inderdaad het vermiste vogeltje uit Tilburg, super dat jullie die twee meldingen met elkaar wisten te matchen! Jammer voor mij, maar voor haar beter om weer lekker naar haar huis en vriendje te gaan :)

Bosje

20 juni 2016, 15:43:02 #14 Last Edit: 20 juni 2016, 16:01:24 by Bosje
Huhhh, dat is heel vreemd het is niet de persoon waar ik mee praat uit Tilburg en van de verwijzing met foto hierboven, die denkt niet dat het haar is dus die kan jou niet benaderd hebben.... kan jij nagaan welke amivedi melding dan van de vermiste is die zegt de eigenaar te zijn. Er staat nog wel een melding open uit Tilburg maar daar staat geen foto bij http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,45861.0.html. En dat mannetje is ook volgens amivedi nog niet gevonden, vreemd allemaal.

Mocht je overigens echt nog valkjes willen kijk dan eens naar het herplaatsing topic hier of in mijn fb groep: herplaatsing valkparkieten, grasparkieten. Er zijn er genoeg die een  goed nieuw huisje zoeken