28 maart 2024, 15:37:37

2 valkjes, niet helemaal tam

Gestart door coco-rico, 30 mei 2016, 16:57:24

« vorige - volgende »

Lin

Ik zit in de trein zonder oordopjes dus kan het niet beluisteren.ik zie wel een wildkleurman van iig een jaar oud.  Maar je kan hem ook een keer een dag eruit halen en kijken hoe dat gaat. Neem er dan wel een dag voor en laat overdag het voer weg en als hij terug moet hang je het in de kooi op. Wel even de gordijnen dicht doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

8 juni 2016, 17:52:58 #16 Last Edit: 8 juni 2016, 17:55:00 by coco-rico
hoi, dat kan ik wel proberen,
Maar ik las dat ze niet alleen in de kamer mogen blijven,
Ik moet zelf dan wel tussendoor voor 10 minuutjes even weg, kan dat?

maar over dat filmpje, is er negatief gedrag te zien? of is het een positieve reactie dat hij fluit als ik met iets schud of wrijf over de kooi?

valkparkiet80

Ik zie in het filmpje geen negatief gedrag.
Als ik even weg moet laat ik mijn 2 valkjes ook gewoon los

Lin

Als jouw kamer valkproof is kan tien minuten wel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

Hoi,
Nou fijn om te horen dat dat gewoon kletsen is (mijn vorige valkje schreeuwde alleen, dus ik herkende het gedrag niet).

Doordeweek, ivm school, kan ik ze helaas niet langer dan 1 uur los doen. eerder moest ik ze telkens weer vangen om ze terug te krijgen, en dat werkte het tam-maken tegen. Ik kan ze nu wel in het weekend los laten. Maar coco is zo dom dat hij niet door het deurtje gaat, en rico blijf dus op de kooi bij hem zitten  :P veel vlieguren maken ze dus niet.

Als ze beiden los zitten dan gaan ze vaak op de kastjes boven mijn bureau zitten, daar staan wel een aantal mappen (kartonnen buitekant) en wat ronde, plastic voorwerpen. Dat kan geen kwaad toch?

Lin

Daar kunnen ze natuurlijk wel aan eten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

coco-rico

tja, ik kan het niet ergens anders neerzetten, dan eten ze het maar op  :P