28 maart 2024, 23:40:55

Pico en bello

Gestart door valkparkiet80, 30 mei 2016, 06:34:56

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Citaat van: Lin op 13 juni 2016, 08:21:51
Blijft tot de dag dat er een donsje is nog spannend. Weet je al hoeveel er bevrucht zijn?

Ik denk 3 van de 4. Ik heb nummer 4 niet geschouwd. Als ik het goed heb gezien. Heb niet zulke goede ogen. ;D Ik heb een kennis laten kijken naar 1 eitje en die dacht ook 1 bevrucht was.
Ik heb iemand die graag een popje wil. Na hoeveel tijd kun je dat zien? Hij heeft vorig jaar al een jong van me gekregen maar dat is een enorme bliksem.  ;D

Lin

Geslacht kan je soms uitrekenen als de ouders alleen zitten.En anders kan je met 5 weken oud veren plukken en die laten opsturen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Bij monster zo heet hij die bij een kennis zit.wissten we bij 3 maanden al wat het was. [man] wildkleur en alleen maar fluiten

valkparkiet80

Nog even een vraag lin. Als er een eitje uitkomt. Zitten ze dan nog steeds om en om in het broedhok. Of dan meer samen?

Met birdy ben ik gewend dat ze alles alleen doet

Lin

Meestal als ze net uitkomen zitten beiden erin en vaak daarna ook nog wel. Maar er zijn ook valken die alleen erin blijven. Meestal de man overdag.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Dank je lin. Dan zet ik vanaf zondag eten voor hun beide in de gang en kan de gene die niet broed bij mij in de woonkamer rusten. En dan kunnen ze toch beide naar het broedhok wanneer ze willen. Kan het kwaad als de andere ook daar bij kunnen komen?

Lin

Als de anderen ook een nest willen dan kunnen ze de jongen gaan lastig vallen als ze geen geschikt blok hebben.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

De andere willen niet broeden. Maar die vallen ze alleen maar lastig. Dan hou ik hun deur wel dicht en zet ik eten voor pico en bello in de gang en woonkamer neer

valkparkiet80

Bij pico en bello hoor en zie ik nog niks. Vandaag kan ei 1 uit komen

valkparkiet80

Citaat van: Maryam op 19 juni 2016, 08:15:07
Komt goed ,ze komen er wel uit .
Spannend he zo ?

Het is zeker spannend het duurt me veelste lang :D

valkparkiet80

De eitjes van pico en bello weg gehaald die waren zwart. De vogelarts gebeld en die zei denk dat het niks wordt. Toen ik ze weg haalde bleken ze niet bevrucht te zijn. Hoe komt dat dat hun eitjes al voor de 2de keer niet bevrucht zijn?

Birdy zit nu op 3 eitjes

Lin

Je hoeft niet de vogelarts te bellen toch? Je kan toch schouwen? Ze zijn verrot. Wat het kan zijn kan van alles zijn, afgekoeld of beschadigd. Heb je wel een dikke laag met houtvezels erin of liggen de eieren op hout?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik heb niet zo een heel dik laagje houtsnippers liggen. Hoeveel adviseer je me?

Lin

Geen snippers maar houtvezels (zaagsel) een laag van 5 cm is voldoende.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Birdy zit op 4 eitjes. 9juli kan het eerste eitje uitkomen.
Al moet ik wel heel erg lachen. Birdy broed alleen. maar junior en aboo
beide mannen gaan om en om bij de ingang van het broedhok zitten om birdy gezelschap te houden  :D