9 mei 2025, 09:46:11

Kroelen

Gestart door Josje Enk, 15 mei 2016, 11:09:12

« vorige - volgende »

Josje Enk

Onze Coco houdt erg van kroelen. Als ik zeg Coco kroelen komt hij gelijk en gaat met zijn koppie naar voren zitten zodat ik m met mijn neus of kin/gezicht kan aaien en kusjes geven. Hij wil dat dan ook op zijn manier terug doen en gaat dan met zijn snavel kleine pikjes in mijn gezicht op lip geven. Maar hij wordt soms zo enthousiast dat hij gaat bijten en ook in mij vingers als hij op mijn vinger staat. Mijn vraag is? Is dit machogedrag? (Het is n mannetje) en hoe kan ik dit afleren? Nu stop ik m in de kooi en zeg nee en Coco stout maar het interesseert m niet, in de kooi vind ie t ook leuk. En de volgende x doet hij het gewoon weer.
Groetjes, José

Lin

Dit staat los van macho gedrag. Krijgt hij wel eens eten uit je mond?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Josje Enk

Nee hij eet nooit uit mijn mond.
Groetjes, José

Josje Enk

Beste Lin,

Heb jij nog een idee wat het kan zijn?
Kan het niet gewoon zijn dat hij op zijn manier ook mij kusjes wil geven maar dan een beetje te enthousiast wordt. Wat ik al zei hij eet nooit uit mijn mond.
Groetjes, José

Lin

Het kan zijn dat het een handopfok is. Is dat zo?

Josje Enk

Hij komt bij iemand thuis vandaan die had een koppel en die kregen twee jongen. Hij was drie maanden toen hij hier kwam. Hij was niet tam maar werd dat wel al snel. Hij is superlief en houd van kroelen alleen de laatste twee weken wordt hij tijdens het kroelen of agressief of enthousiast. Ik probeer nu duidelijk en streng nee te zeggen en laat m dan de ladder doen dan laat ik m om en om opstappen op mijn vinger. Zoiets las ik op jullie site.
Hij is verder heel vrolijk zit de hele dag te fluiten en te praten.
Groetjes, José

Josje Enk

Ik kan hem trouwens nooit met de vingers aaien. Hij wil alleen opstappen op de vinger. Verder wil hij niets van vingers weten dan gaat hij blazen. Kroelen moet met mijn neus of gezicht.
Maar ik heb gelezen dat meerdere valkjes wel een hekel hebben aan aangeraakt worden met vingers.
Groetjes, José

Lin

Maar is hij nu handopfok? Wat dat zou wat verklaren. Die denken vaak dat ze voer krijgen en happen dan. Misschien kan je eens aaien op de kop net boven de snavel bij het oog.

Bonnie

ik heb nu iets langer dan een week een kleintje en ik mag met 1 vinger kroelen en duwt dan ook het kopje onder de vinger zodat de plek waar gekroeld moet worden goed aangewezen wordt. wat ik zelf deed om niet bang voor mijn vinger te zijn is er gewoon voor houden en niet wegtrekken omdat hij dan bang wordt. maar als hij in mijn nek zit en aan mijn oorbellen begint dan duw ik hem weg met 1 vinger en begint dan ook speelt te "vechten" met deze vinger maar eigenlijk wil hij gekroeld worden met deze vingen op de plek waar hij het wil (op zijn rode  wangetjes  en niet in zijn nek) misschien probeert jou vogel je dit ook duidelijk te maken?