Gepareld jong van wildkleur en witmasker ouders

Gestart door LuckyLucy, 20 mei 2016, 22:47:16

« vorige - volgende »

LuckyLucy

Hoi hoi,

Papa Snuk is een wildkleur met een bont vlekje in zijn nek en grote oranje wangen. Caro is een witmaskervrouwtje. Samen hebben ze 2 kleintjes gekregen. Een is wildkleur en de ander is gepareld en vrij licht van basiskleur. Is dat een normale uitkomst of toch wel heel bijzonder? Want onze Lucky lijkt dus op geen van beide ouders.

Lin

 De vader is dan ook split voor opaline. Omdat de moeder geen parels heeft zal dit een pop zijn. Is het vrij licht grijs of bedoel je echt cinnamon?

Je hebt niet toevallig fotos van de ouders en de jongen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Oh ja.. bijzonder is het niet. De meeste mannen hebben wel een split alleen komt die niet altijd zichtbaar eruit omdat bij sommige mutaties ook de pop het moet zijn (of split)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

LuckyLucy

Hoi Lin, bedankt voor je antwoord alvast. Met de foto's wil het niet zo lukken, want ze zijn steeds te groot...
Maar nog een vraagje. Als vader Snuk split is voor opaline en kind Lucy niet gepareld is, wil dat dan zeggen dat Lucy een mannetje is? Of werkt dat niet zo?
En begrijp ik uit je antwoord goed dat je denkt dat kind Lucky een pop is omdat ze dus wel gepareld is?

En als Lucy toch een mannetje blijkt te zijn, dan zeg ik gewoon dat het een afkorting van Luciano is  :)

Lin

Op basis wat ik nu weet van je. klopt het dat de opaline poppen zijn. De niet geparelde (opaline) is even afhankelijk van wat er nog meer in de mutaties zit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)