29 maart 2024, 06:49:40

temperatuur gelegd eitje

Gestart door harmjan, 13 mei 2016, 20:47:45

« vorige - volgende »

harmjan

Citaat van: Lin op  3 juni 2016, 21:28:33
Koop niet in de handel maar kijk even op de kwekerslijst op deze website.


Ik zou me eerst moeten verdiepen in de kwekers die genoemd worden op deze website. Het is in ieder geval mijn algemene indruk dat kwekers vooral bezig zijn met de kleurtekening van hun vogels en dit nodigt uit tot inteelt. Immers, zo kan je recessief overervende eigenschappen aan de oppervlakte krijgen in een nieuwe generatie. Ikzelf ben geen kweker, al sta ik mijn vogels incidenteel broedsucces toe, en als ik dit laatste doe dan streef ik naar zo gezond en sterk mogelijke nakomelingen en dan heb ik slechts één strategie: de ouders mogen geen enkele verwantschap hebben anders dan dat beide valkparkiet zijn en het uiterlijk van de nakomelingen: ik merk wel hoe ze eruit zien en dit is eigenlijk het tegenovergestelde uitgangspunt dan van kwekers, althans, van het beeld dat ik van hen heb.

Citaat van: pita82 op  3 juni 2016, 22:52:08
Ik bedoel meer dat dit jonkie bij zijn ouders blijft,of dat kan?


De vader van het kuiken is eigen kweek uit 2011. Zijn beide ouders zijn onderdeel van de groep en leven nog steeds. Ik vraag me soms af of de vogels nog wel weten dat ze eigenlijk ouder en de zoon zijn. Het heeft in ieder geval nooit problemen gegeven. Het zusje van de vader van het kuiken heeft haar vader als partner uitgekozen terwijl haar moeder er ook nog is. Ik ben nooit blij geweest met die situatie en dit is ook de vogel die eitjes legt in het legsel van andere valkparkieten. Ik zal nooit het risico nemen om één van die eitjes uit te laten komen en dit is ook een strategie om inteelt te voorkomen. Misschien dat het probleem zichzelf oplost: de vader is al 12 jaar oud, ik hoop dat als hij overlijdt zijn dochter eindelijk zal bezwijken voor de avances van het mannetje dat ik speciaal voor haar aangeschaft had.

pita82

Oké ,ik begrijp het. Je heb wel ouders en kinderen samen,maar laat daarvan de eieren niet uitkomen.