16 april 2024, 23:33:55

Vogels in het vliegtuig

Gestart door Suzanne, 31 maart 2004, 00:34:14

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

hebben ze ook gezegd waarom niet? Ben wel benieuwd?

SDC:D

Suzanne

Ik heb het mailtje al weer weggegooid, en had het ook vluchtig gelezen, maar er stond zoiets als dat er een embargo op vogels rust.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Stijn en Suzanne,
Is het niet zo dat de KLM onder druk van de Dierenbescherming is gestopt met het vervoer van vogels (dieren)?

gr Inger

nb. Wanneer is het ongeveer de bedoeling dat je daar ongeveer heen gaat?  8)
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Ik weet het eigenlijk niet of dat zo is, maar zou kunnen natuurlijk.

Ik weet niet pcies wanneer we naar Bonaire zouden gaan. Ze hebben mijn man gevraagd of wij interesse hebben voor een jaar. Maar er zitten ontzettend veel haken en ogen aan vast, waardoor we eigenlijk twijfelen. Voor mijn baan vind ik het niet erg, want ik heb de laatste tijd een gruwelijke hekel aan mijn werk gekregen en wil toch een andere baan. Voor de rest moeten we alles maar eens goed overdenken. Ik zou wel willen, maar stel dat je het na 2 maanden zat bent, dan zit je daar nog 10 maanden....

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ja, je hbet gelijk. ik vind dat julli er heel goed over moeten denken, het is natuurlijk een heel zware beslissing.
willen jullie een jaar naar bonaire gaan, en hier alles achterlaten? Of toch maar hier blijven, maar een ongelooflijk boeiend jaar missen?

SDC:D

Suzanne

Hoi Stijn,

Persoonlijk heb ik helemaal niks met Nederland, dus wat dat betreft mis ik niks. Ik zou wel mijn eigen huis missen. Die zou ik het liefste meenemen naar Bonaire  :D. Mijn grootste struikelpunt is echter dat ik gewoon mijn valkjes niet weg wil doen. Je zou zeggen dan neem je toch nieuwe als je terug komt, maar zo werkt dat niet bij mij. Ze hebben allemaal hun eigen karaktertje en nieuwe kunnen dat niet zo maar vervangen. Uiteindelijk zou ik daar toch wel ook weer plezier van hebben, maar het idee om mijn valkjes weg te moeten doen staat me ontzettend tegen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

Hoi Suzanne,

Is het de bedoeling, dat je je huis een jaar leeg laat staan? zo ja, zoek daar een betrouwbaar iemand voor, die dan daarin wil wonen, totdat jullie terug zijn.
Evt. alles op papier zetten, met duidelijke afspraken.
Dat de huur bijvoorbeeld gratis is, als tegenprestatie voor het verzorgen van je huis en vogels.
En dat alleen de andere vaste lasten voor rekenig zijn van de gebruiker.


Misschien een idee?

Groetjes,
   Trudie

Suzanne

Ja, dat zou een idee kunnen zijn idd. Heb ik ook al aan gedacht, maar weet niet zo gauw iemand. Verder is de woonkamer op het moment helemaal kaal omdat we aan het verbouwen zijn, en ik weet niet of we hem af hebben voordat we eventueel weggaan.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Ik weet dat Dapne laatst ook had geinformeerd over het meenemen van een valkparkiet maar dat was er maar eentje.
Ik had begrepen dat als er een gezondheidsverklaring van de dierenarts bijzit dat hij dan gewoon als handbagage mee genomen kon worden dus in een vervoersbakje op schoot.
Met meerdere valkjes is dat natuurlijk lastiger maar je zou dan een paar keer als je in nederland op bezoek zou komen elke keer twee valkjes mee moeten nemen.
Ik vind het wel heel goed dat je zoveel om je valkjes geeft dat je het daar zelfs van af laat hangen of je gaat of niet, ik zou dat denk ik net zo hebben.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

je hebt helemaal gelijk. Je doet neit zomaar je valkjes weg. Ook al zitten ze buiten, je hebt er toch altijd een speciale band mee. Dus wegdoen lijkt mij niet fijn.

SDC:D

Inger m

Hoi Suzanne,
Is idd wel een lastige beslissing, maar ik weet niet of ik dit zo van de vogels zou laten afhangen, hoewel ik bepaalde vogels echt niet kwijt wil.... Maar zoals ik al geschreven heb vind ik het belang van de vogels hoger liggen, dan dat ik het ze zou aandoen om ze mee te nemen, ook al zou je dat zelf het prettigst vinden.

Maar er zijn ws wel forumleden die mss tijdelijk een paar van je valkparkieten kunnen/ willen verzorgen. Hoewel je daar goede afspraken over zult moeten maken.

Ik hoop dat je (voor jezelf en de vogels) tot een goede oplossing zult komen...

Veel succes met je keuze!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

adnaloj

8 april 2004, 03:03:34 #26 Last Edit: 8 april 2004, 03:04:32 by adnaloj
ik kan hellaas geen toezeggingen doen en dat kan nu ook nog niet.. maar wij gaan hopenlijk dit jaar een voliere bouwen ( waarneer nog onduidelijk ) ik weet niet waarneer je gaat en waar je zelf woont. maar allemaal onder voorbehoud als dit allemaal mooi uikomt kunnen wij eventueel je valkjes verzorgen ( onder bebaalde voorwaarden )

ik hoor nog wel
groetjes jolanda


Suzanne

Hoi Jolanda,

Ik woon in Son, bij Eindhoven. Heel erg bedankt voor je aanbod. Ik zal het zeker in de overweging meenemen. In ieder geval hebben we nog een paar maanden bedenktijd.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

adnaloj

oke dan hebben wij de tijd om in iedergeval nog een aantal mnd de tijd om de voliere klaar te maken.
ik en mijn vriend zullen ook alle voor en nadelen overwegen. en misschien kunnen we dan een deal sluiten,,,

groetjes jolanda