19 april 2024, 00:53:34

Vogels in het vliegtuig

Gestart door Suzanne, 31 maart 2004, 00:34:14

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik zit met een misschien vreemde vraag, maar ik vraag me af of iemand weet of vogels makkelijk per vliegtuig te vervoeren zijn. Volgens mijn man overleven ze dat niet vanwege de stress, maar misschien is er iemand die er ervaring mee heeft.

De kans bestaat nl. dat we voor een jaar naar Bonaire gaan. En ik kan en wil geen afstand doen van mijn vogels. Het liefst zou ik ze meenemen, of ik moet ze ergens voor een jaar kunnen onderbrengen.

Wie heeft er ideeen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

tja... Daar weet ik niet direct een antwoord op. Het is inderdaad stresserend, maar dat is een autoritje ook natuurlijk. Ze zitten wel erg lang opgesloten i ndat vliegtuig als je naar bonaire gaat, is toch wel zon 10 uur vliegen denk ik, niet?

SDC:D

Suzanne

Ja, dat is 10 uur lang vliegen ja  :-/

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

das inderdaad lang. Ik weet dat honden en zo dat wel kunnen, maar vogels, ik heb er geen ervaring mee. Mss antwoord van iemand anders afwachten.  :-/

SDC:D

Suzanne

Ja. Er worden toch ook vogels geexporteerd en geimporteerd, maar volgens mijn man sterven er een hoop daardoor, ook al zijn ze op de best mogelijke manier verzorgd.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ja, maar dan gaat het wel over wilde vogels. Die zijn nog niets gewend, en krijgen nog meer stress. Dus dat valt niet ech te vergelijken denk ik.

SDC:D

Suzanne

Ja, dat is waar. Ik zit te bedenken, misschien kan ik eens een mailtje naar de KLM sturen, vragen wat hun ervaring hier mee is.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik wou inderdad net voorstellen, dat je is aan de luchthaven kan vragen of ze dit vaak meemaken, en of het goed gaat en zo.

SDC:D

Suzanne

Nou, ik heb een mailtje naar KLM Cargo gestuurd. Ben benieuwd wat ze zeggen.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ja, ik zou daar eerst op wachten, en dan een beslissing nemen. Het is weleen zware beslissing denk ik.

SDC:D

Inger m

Hoi Suzanne,
Het vliegtuig is al een stress factor op zich, maar wat denk je van de klimaat verandering? De vogels zullen zich helemaal moeten aanpassen aan een heel ander (warmer) klimaat en vervolgens na een jaar weer terug moeten naar Nederland. Persoonlijk lijkt me dit een vrij zware belasting voor een vogel.

Daarnaast zijn de vogels ws ook niet bestand tegen allerlei ziektes die daar voorkomen, omdat ze daar nooit mee in aanraking zijn gekomen en er geen weerstand tegen opgebouwd kunnen hebben. Daardoor heb je sneller kans dat ze een ziekte oplopen. Daarbij komt ook nog dat door stress de weerstand (tijdelijk) verlaagd kan worden.

Ik zou zelf mijn vogels niet meenemen voor een jaar naar het buitenland, maar (tijdelijk) een goed tehuis voor ze zoeken, dan hoef je de vogels niet al de stress aan te doen die het met zich meebrengt.

Ik begrijp wel dat het moeilijk is om de vogels (zolang) te moeten achterlaten, maar wat mij betreft is het het belangrijkste wat het beste en prettigste is voor de vogels.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ja, daar had ik zelfs nog neit aan gedacht ::). ik denk dat inger wel gelijk heeft :-/. Jammer genoeg.

SDC

Suzanne

Ja, dat klopt wel idd, had ik ook nog niet aan gedacht  ???. Ik weet alleen geen goed tehuis op dit moment. Moet wel iemand zijn die 12 valkparkieten en 4 catharinaparkieten kwijt kan  :-/. Nou ja, nog maar even over denken.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

31 maart 2004, 02:45:51 #13 Last Edit: 31 maart 2004, 02:47:02 by Cinnamon_valk
Hoi Suzanne,
Het is inderdaad een lastig probleem, maar daar staat wel een jaartje Bonaire tegenover ;).

Ik zou er goed over nadenken of je alle vogels tijdelijk bij iemand wil onderbrengen of een goed vast tehuis zoeken.
Dit omdat je iemand dan best een grote verantwoordelijkheid geeft om een jaar lang op iemands dieren te passen in mijn ogen. Daarnaast is het best een grote groep, daarmee zou mijn voliere in één keer gevuld zijn. En dat maakt het lastig om er ook nog iemand voor te vinden.

Mss voor de vogels waar je het meest aan gehecht bent een tijdelijk opvangadres zoeken? Indien ik ruimte heb zou ik best bereid zijn een periode een aantal vogels op te vangen (onder bepaalde voorwaarden). En ik denk dat er via het forum ook mss best een oplossing voor te vinden zou kunnen zijn??

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Nou, KLM vervoert sowieso geen vogels. Maar goed, ik was het al niet meer van plan.

Inger, bedankt voor je aanbod. Ik zal het onthouden voor als het idd zo ver komt dat we een jaar weg gaan.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.