24 april 2024, 20:14:21

kuiken er uit

Gestart door valkparkiet80, 7 mei 2016, 12:33:18

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Even snel een vraagje. Hoelang duurt het voor het jong uit het ei is. Vanaf vanmorgen 6u zit er al een klein gaatje in het ei. Maar verder helpen ze het jong ook niet. Is dit goed?

Lin

Als hij vanavond nog niet verder is kan je wel helpen. Bied de ouders wat badwater aan en ververs even het voer. Wellicht gaan ze daarna er weer bij.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Het kuiken is nog niet uit het ei. Hoorde vanmorgen wel gepiep. Maar mag er ook niet bij komen.
Ik ga kijken of ik even kan helpen. Ben veelste bang dat het mis gaat

valkparkiet80

UPDATE
Er zitten op de zelfde hoogte van het ei 2kleine gaatjes aan de zijkant van het ei.
Ik zie het kuiken ook bewegen.

carco

Niet gaan helpen zelf!
Het kan wel tot 2 dagen duren voor het eruit is en als ik je zo hoor is het wel zelf verder gegaan.
De ouders horen trouwens niet mee te helpen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

Oh oke. Dan wacht ik het rustig af maakte me namelijk al zorgen om het kuiken

valkparkiet80

UPDATE
Volgens mij is het gat nog steeds even groot en ik hoor ook geen gepiep dat kan ook komen omdat de andere hard fluiten. Mag er ook niet bij komen. Pico en bello zitten nog wel op de eitjes

carco

Het kan altijd dat het er niet uit kan komen.
Helaas kan je daar weinig aan doen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

Ik hoor en zag niks meer bewegen. Het jong is overleden.
Pico en bello hebben nog 4 eitjes

carco

Klik op het plaatje voor onze site!




valkparkiet80

Ja zeker zonde. Hoop toch wel mochten de andere 4 bevrucht zijn dat dat wel goed gaat. Het is hun eerste nestje

Lin

Ik denk zelf dat een gat niet langer dan een dag open moet zijn. Hoe lang vind jij dan caroline?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)