Huisje gezocht voor Quibus (wildkleur man)

Gestart door Cin1207, 6 mei 2016, 13:26:56

« vorige - volgende »

Cin1207

6 mei 2016, 13:26:56 Last Edit: 6 mei 2016, 13:30:36 by Cin1207
Hallo allemaal,

Ik zoek een nieuw huisje voor onze valkparkiet Quibus. Mijn vriend heeft namelijk een baan gekregen aan de andere kant van de wereld (in Australië voor twee tot vier jaar) en daarom moeten we helaas afscheid nemen van Quibus. Ik hoop een fijn nieuw huisje voor 'm te vinden waar hij regelmatig mag rondvliegen en ook onder de mensen is. Hieronder vind je meer informatie:

Naam: Quibus
Geslacht en kleur: wildkleur man (zijn gedrag en tekeningen wijzen in die richting in ieder geval)
Leeftijd: 4 jaar
Woonachtig te: Rotterdam
Liedjesrepertoire: Indiana Jones-theme, Star Wars - Darth Vader, America - West Side Story
Hobby's: eten, slapen, vliegen, wassen en bij mensen zijn

Quibus is altijd blij als je weer thuiskomt en is ook niet bepaald verlegen in de buurt van (nieuwe) mensen. Hij gaat het liefst het hele huis met je door. Is hij eenmaal een beetje moe, dan houdt ie ervan om te knuffelen en grote kans dat hij half bij je in slaap valt. Z'n favoriete snacks zijn appel en spaghetti.

Ook vindt hij autorijden best leuk, dus we kunnen hem (inclusief kooi) ook eventueel langs komen brengen als het iets verder uit de buurt is van Rotterdam.
Als jij Quibus een nieuw huisje wilt geven, hoor ik het graag! 

Groetjes, Cindy

[attachment id=0 msg=738327]   [attachment id=1 msg=738327]   [attachment id=2 msg=738327]

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

magic1970

Mocht er niemand voor vinden mag hij ook hierzo komen.
Ik woon zelf in de regio den haag.

Gr

magic1970

bakkertje

Hoi,

Enig idee hoe Quibus met (jonge) kinderen is?

Groet Wendy

Cin1207

Hoi Wendy,

Wij hebben eigenlijk niet zo vaak kinderen over de vloer gehad...hij heeft daarom ook nog niet los rond gevlogen bij kinderen. Vanuit z'n kooi reageerde hij wel prima op kinderen. Zo stak een meisje van 3 jaar enthousiast een vinger door z'n kooi om Quibus te begroeten, maar hij bijt dan niet bijvoorbeeld. Hij is sowieso geen bijterige vogel. Alleen 'm helemaal vastpakken, vindt hij niet leuk.

Omdat hij altijd leuk op mensen reageert, zie ik niet zo snel een reden waarom dat met kinderen anders zou zijn. Mocht je willen langskomen om te kijken hoe het klikt, dan kan dat natuurlijk ook! :)

Groeten, Cindy

bakkertje

Hai Cindy,

Bedankt voor je berichtje.

Quibus lijkt me een leuk beestje :) Wanneer gaan jullie emigreren?
Is het een luidruchtig valkje? En hoeveel vliegt hij bij jullie vrij/los (wat is hij gewend)?

Groeten, Wendy

Cin1207

Ik heb je even een persoonlijk berichtje gestuurd! :)

Cin1207

Bedankt trouwens magic1970, ik had helemaal over je post heen gelezen. Niet zo handig van me haha. Ik stuur je ook even een persoonlijk berichtje!

Cin1207

Hoi allemaal,

Helaas is het niet gelukt voor Quibus om bij Wendy een nieuw huisje te vinden. Ik ben dus nog op zoek naar een nieuw, fijn plekje voor Quibus! Als je interesse hebt, wil je me dan een persoonlijk berichtje sturen? :).

Groetjes, Cindy

P.s: De emigratie komt er al snel aan, er begint dus ook wat spoed achter te zitten helaas...

keety

Jammer, wij zitten helemaal in zeeland...

valkparkiet80

ik heb wel plek voor quibus. Je mag me mailen op valkparkiet2014@outlook.com. Ik kan je helaas morgen pas terug mailen

Bloemetje

Beste Cindy,

Dit berichtje heb ik vanavond op facebook geplaatst.
Voor mijn valkparkiet van 4 jaar, n popje Pino, zoek ik een nieuw tam vriendje. Ik zou graag n mannetje van n jaar of 3/4/5 erbij willen zetten omdat haar vorige vriendje dat ook was. Hij is helaas overleden. Pino bekijkt de mensen t liefst van een afstandje. Haar vriendje was juist heel tam, mis hem en Pino vast ook. Er is zeker plek voor 2 zoals je ziet op de foto ;-) Als we thuis zijn staat de kooi bijna altijd open. Als je een geschikt vriendje hebt of misschien iemand kent die wellicht n vriendje voor Pino heeft dan hoor ik t graag. Ik woon in Zuid- Limburg, maar de afstand maakt me niet zoveel uit.

Dus mocht Quibus nog geen nieuw plekje hebben dan vind ik het superleuk als we kunnen kijken of we elkaar misschien blij kunnen maken.
Ik vind het prima om contact te houden zodat je weet hoe t met je vogeltje gaat.

Groetjes,
Eline

Rianne

Hallo Eline,

Quibus is 4 jaar alleen gehouden, ik ben bang dat hij dan niet zo snel naar een andere valkparkiet trekt. Maar wie weet :)

Amine


Lin

Maar amine, straks denk je weer dat hij ongelukkig of iets anders is en laat je hem los..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)