19 april 2024, 03:55:17

Rood oogje

Gestart door Punky92, 4 mei 2016, 21:08:33

« vorige - volgende »

Punky92

4 mei 2016, 21:08:33 Last Edit: 4 mei 2016, 21:10:04 by Punky92
Hoi allemaal,

Mijn valkparkietje Punky is net een jaar en twee dagen terug viel mij op dat (na een ruzie met een ander valkje) zijn oogje ineens iets roder was bij zijn ooglid [irritatie?] (een hoekje daarvan). Gelijk Beaphar oogzalf gehaald en dat smeer ik er nu net twee dagen op. Ik maak zijn oogje dagelijks eerst ook schoon met afgekoeld kokend water, nu wordt het ook wel minder per dag (de eerste dag was het ook heel vochtig/ tranerig maar dat is nu ook bijna weg), en nu op dag 2.5 is zijn ooglid ook weer bijna normaal alleen nog een beetje rood in het hoekje. Maar mogelijk zijn er nog andere tips? Ik smeer nu zoveel mogelijk van zijn oogje en ooglid in met de zalf waar dat rode plekje zit, of moet je het hele oog doen?

Hoe lang mag je doorgaan met de zalf want dat staat niet in de bijsluiter, ik neem aan dat je met een week wel resultaat moet zien en zo niet ga ik direct naar de Vogelarts maar het wordt sowieso gelukkig al wel minder.

Hebben jullie hier ervaringen mee en komt dit vaker voor? Ik hoop dat het snel weggaat, gaat verder allemaal prima met hem hij is gelukkig gewoon 100% zichzelf :) Ik houd jullie op de hoogte, alvast bedankt!

Lin

Ik denk dat je er nu wel mee kan stoppen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)