28 maart 2024, 17:51:32

Tweede valkparkiet bij 8 jarige pop

Gestart door Donny_Pino, 8 april 2016, 16:48:05

« vorige - volgende »

Donny_Pino

Hallo allemaal!

Ik heb een paar vragen en was benieuwd wat jullie er van vinden.

Ik had altijd een koppeltje valkparkieten. Nu is een paar maanden terug het mannetje overleden. Op dat moment waren mijn vogels bij m'n moeder. Het overgebleven vogeltje is daar toen nog een tijdje gebleven, bij vogels van m'n moeder. Ik heb haar weer een paar dagen terug en merk dat ze niet echt happy is alleen. Ik zou er dus graag weer een tweede bij willen nemen. Ik was in eerste instantie opzoek naar een oudere valkparkiet, maar kan die nauwelijks vinden. Nu vroeg ik me af of het geschikt is om er weer een jonge vogel bij te zetten? Klikt het dan wel?
En is het het beste om er weer een man bij te zetten of kan ik beter voor een pop kiezen? Ze is 7 jaar een koppel geweest, kan je er dan wel weer een andere man bij zetten of botst dat dan?

Alvast bedankt!

Rianne

Ik denk dat het niet uit maakt,  maar met een jonge vogel zit je over een jaar of 8 weer met hetzelfde probleem. Of het klikt heeft niks met leeftijd te maken.

keety

Kuifje van mij was ook veel ouder...is gewoon gelukt.

Lin

Gewoon proberen met een valkparkiet van ander geslacht.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Donny_Pino

Bedankt voor de reacties! Ik zal eens rondkijken of een oproepje plaatsen voor een nieuw valkje.

Daar zat ik ook al mee inderdaad, dat ik over 8 jaar hetzelfde heb. Ik dacht er aan om er dan misschien twee jonge poppen bij te nemen. 

Lin

Ja dat kan ook. Wellicht staat er nog wat bij Herplaatsing.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Donny_Pino

Ik zal de pagina in de gaten houden. :)