29 maart 2024, 11:59:56

Koppeltje zoekt nieuw thuis

Gestart door Tes, 28 april 2016, 11:39:53

« vorige - volgende »

Tes

Hallo,

Ik zoek een nieuw thuis voor mijn koppeltje valkparkieten, liefst in de buurt van Mijdrecht.

Mijn situatie is als volgt;
Ik ben op kamers gaan wonen en heb mijn valkparkiet bij mijn ouders gelaten ivm de ruimte die hij daar had. Hier werd hij echter eenzaam en dus besloten mijn ouders er een popje bij te zetten voor hem. Nu hebben mijn ouders helaas gewoon niet genoeg tijd en aandacht voor ze en dus ben ik op zoek naar iemand die ze de aandacht kan geven die ze verdienen.

Hij heet Simba (wildkleur) en is bijna 8, hij is handtam en kijkt vaak de kat uit de boom. Hij komt mee onder de douche en knabbelt aan de krant die je aan het lezen bent. Hij komt niet snel uit zichzelf de kooi uit, hij stapt wel gelijk op m'n hand als ik hem kom halen (tenzij hij Alice uit het oog verliest, dan komt hij wel zelf naar buiten en gaat hij er snel achteraan).
Zij heet Alice (licht geel gepareld) en is 2 jaar, ze is ook redelijk handtam en een stuk nieuwsgieriger (ook wat brutaler), ze vliegt graag door het huis en komt op je schouder zitten kijken wat je aan het doen bent, ook zij houdt van badderen.
Samen zijn ze een leuk stel en kroelen ze veel, hij zingt graag voor haar (vergeet vervolgens het liedje en gaat over op kusgeluidjes). Ze hebben twee keer eitjes gehad maar bevruchten moeten ze nog even oefenen.

Ze hebben een grote kooi hier; 1,80 hoog en 1m in diameter. Daarnaast vliegen ze iedere dag los door het huis.


Voor meer info of foto's kunt u mij mailen op tessvdbent@hotmail.com