19 april 2024, 17:02:20

Ruilen?

Gestart door Barbara, 30 maart 2004, 00:16:52

« vorige - volgende »

Mandy

Hmmm verleidelijk, want een gewone cinnamon valk heb ik niet en ik vind ze wel mooi, maar het is al zo vol en ik mag helaas niet mijn tuin tot volière omtoveren! :D
Ik ga nu ook weer een jonkie houden en misschien nog wel een aantal omdat ik dit jaar voor het eerst aan een TT mee wil doen. Als ik dan volgend jaar weer ga kweken en moet selecteren dan zal ik die jongen of een koppel van nu verkopen, want je kan toch niet alles houden en wat wisselingen in leeftijden en bloedlijnen houden je volière alleen maar in een gezonde conditie. Dus ik zal erover denken. ;)
Anders geef ik je tegen die tijd wel een seintje als er jongen zijn, ik heb wel een wachtlijst, maar nog niet voor cinnamons. :)
Enne, bedankt voor het compliment hé. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Misschien kunnen we dan uiteindelijk wel onze cinnamonnetjes ruilen.... Ik hoor het wel! Ik blijf nog wel verder zoeken ondertussen, want wat in mijn hoofd zit, zit in mijn kont dus dan moet ik er het liefst zsm eentje hebben ::)  Uiteraard doe ik geen  impulsieve aankopen en zoek ik een betrouwbaar iemand hier of ergens anders, maar ik hoop dat het niet al te lang duurt voordat ik eindelijk een popje erbij heb.

ik ben overigens niet specifiek op zoek naar een cinnamon popje, maar die vind ik wel leuk en dan heb ik toch nog een beetje Buffy bij me  :P Wel leuk als ik eventueel zijn verdere levensloop en beetje kan volgen via jou! Cinnamon geparelde popjes vind ik ook erg leuk, maar die heb jij nooit toch?  

Zucht, Buffy zit nu zijn typische herrie te maken.... ik ga maar naar bed, ik heb toch al hoofdpijn

Groetjes,

Barbara :-/

Stijn dc

hoi

die kweek ik dus wel. Maar ik denk dat ik wel een beetje te ver woon. De kan bij mij op een cinnamon gepareld popje is ook niet zo groot. Vorig jaar had ikzes jongen van dat koppel, en er zat maar 1 cinnamon geparelde bij.

SDC:D

Mandy

31 maart 2004, 18:43:14 #18 Last Edit: 31 maart 2004, 18:43:51 by Mandy
Is Buffy trouwens ergens split voor? ::)

Er bestaat wel een kans op cinnamon geparelde valkjes, maar die kans is klein, ze kunnen uit een nieuw jong koppel komen, dit zijn jongen van vorig jaar;

Pico (jong Jut&Jul) = Geparelde witmasker man '03, split voor bont {X2: cinnamon}
& Bello (jong Pino&Truus) = Geparelde pop '03, split voor bont

Zonen:
13% Bont gepareld, split voor witmasker
13% Bont gepareld, split voor witmasker {X1: cinnamon}
13% Gepareld, split voor witmasker
13% Gepareld, split voor witmasker {X1: cinnamon}
25% Gepareld, split voor bont en witmasker
25% Gepareld, split voor bont en witmasker {X1: cinnamon}

Dochters:
13% Bont gepareld, split voor witmasker
13% Bont cinnamon gepareld, split voor witmasker
13% Gepareld, split voor witmasker
13% Cinnamon gepareld, split voor witmasker
25% Gepareld, split voor bont en witmasker
25% Cinnamon gepareld, split voor bont en witmasker

Dus dat zou ook kunnen en met zekerheid dat het een pop is. :)

En Theo&Thea hebben trouwens bevruchte eitjes, zowieso 2 van de 4 nu, dus er is nu een reeële kans op cinnamons. Alleen is het dus afwachten hoe ze verder gaan broeden, want tot nu toe broedt Thea dus netjes 's nachts en Pico van het andere koppel broedt overdag, ongelooflijk hé, wat een rare valken heb ik toch! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

31 maart 2004, 22:25:27 #19 Last Edit: 31 maart 2004, 22:36:55 by Barbara
Ik heb geen idee of Buffy ergens split voor is. Ik denk niet voor bont, want de meeste valkjes hebben dan wel van die vlekjes op hun kopje of nekje en dat heeft hij niet. Ik zou graag een (bont) cinnamon gepareld popje van jou willen, alleen dat duurt nog zo lang dan... ik heb nu de kriebels dat ik een nieuwe wil, nu de beslissing eenmaal is gevallen. Maar goed, als ik ondertussen toch geen leuk popje vind, heb ik wel belangstelling zoals ik al zei. Ik kan dan in elk geval haar prille jeugd volgen via het forum natuurlijk, dat scheelt weer een beetje  :)

Wat waren de ouders van Pico en Bello? Dan kan ik misschien wel berekenen welke mutaties er in hun nestje kunnen zitten (dan weet ik namelijk misschien wel op welk gen de splits bij hen zitten)

Barbara

Eventueel heb ik ook interesse in tamme popjes tot 1,5 jaar oud, mocht iemand er eentje kwijt willen, dan kan ik misschien dit jaar nog een koppeltje laten broeden, als 1 van mijn mannen haar leuk vindt!

Barbara

Hallo allen,

ik heb net definitief besloten voor een cinnamon gepareld popje in België! Ik zal haar over ca 2 weken op kunnen halen als alles goed gaat! Voor 30 euro, dus dat is ook nog s een redelijke prijs. Ze is gewend aan handen dus zal erg tam kunnen worden. Helaas dus nog minstens een jaartje wachten om proberen te kweken, maar als ik iemand voor Buffy vind, ben ik in elk geval van de meeste herrie af. Een volwassen tam popje vinden in een kleur die ik wil, duurt me te lang, ikke ongeduldig!  :P

Heel stiekem hoop ik dat t lang duurt voordat Buffy weg kan, en hij ondertussen rustiger wordt met een popje erbij... kan die misschien toch nog blijven! Alhoewel 4 valkjes misschien net iets te veel is voor deze kooi. En 3 mannetjes met 1 popje is misschien ook niet zo slim, maar ik kan altijd kijken... Ik heb ook vage ideeën voor een hok met uitvlieg op ons zeer kleine balkon, zeg maar een soort inloopvolière, maar dat wordt wel een hele klus denk ik...

Groetjes,

Barbara

Speedy

3 april 2004, 16:13:14 #22 Last Edit: 3 april 2004, 16:13:54 by Speedy
Gefeliciteerd Barbara, leuk voor je joh.
En ja je zal wat geduld moeten opbrengen, maar een jaar is zo om hoor.
Kijk hier, heb nu een 2e nestje en als het zo doorgaat snel een 3e.
Ik heb toch besloten om de witkopmaskertjes weg te doen, ja ik kan ze moeilijk allemaal houden, zo graag ik wel wil hoor...maar het is te vol.

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Barbara,

Wat leuk dat je een mooi jong gevonden hebt :-)
En ik hoop dat Buffie een beetje rustiger zal worden dan zou het wel leuk zijn als je die ook kan houden.
Als valkjes ouder worden kunnen ze toch wat rustiger worden onze opa in in het algemeen echt heel rustig en dat is ook een mannetje maar die is ook al ruim 24 jaar.
Als de valkjes er elke dag even uit mogen is de ruimte in de kooi toch minder belangrijk want dan kunnen ze zich buiten de kooi lekker uitleven.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

leuk dat je een popje gereserveerd hebt. Mag ik ook vragen waar in belgie?

SDC:D

Barbara

Hoi Stijn,

ik koewacht, ergens achter Antwerpen en iets naar het westen. 157 km, dus wel te doen als het niet echt heet weer is, we hebben trouwens toch ook airco in de auto. Ik heb wel een foto van vandaag gekregen, maar die is erg wazig, ik heb gevraagd omde foto van de advertentie, die was beter, maar ik kan de advertentie niet meer vinden... Als ik hem heb, zet ik hem hier wel neer.

Ik suggereerde net tegen mijn vriend dat als ik Buffy moeilijk kwijtraak en hij wordt rustig, we mss wel 4 valkjes overhouden.... hij vond dit niet zo'n heel goed idee, maar na een paar weekjes went alles, gnagna... en ze komen er elke dag minstens een uur uit.... als er maar geen mannetjes met elkaar gaan vechten om haar...

Groetjes, Barbara

Stijn dc

hoi

ow, dat weet ik niet zo precies liggen. Ik heb even gekeken en voor mij ish et 81 km. ook we lredelijk ver dus :)

SDC:D

Barbara

Nou, heb ik begin vanmiddag Buffy op marktplaats te koop gezet, word ik vanmidag al gebeld door iemand die hem hebben wil! Hij komt hem vanavond om 7 uur ophalen, dat idee is wel ff wennen.... ik had stiekem nog een beetje hoop dat het niet zou lukken zoals jullie weten. Hij gaat eerst nog ff in een binnenvoliëre en als de buitenvolière van die jongen af is, gaat ie lekker naar buiten, dat vind ik wel fijn voor hem!

Stijn dc

hoi

ik hoop dat buffy echt goed terechtkomt. Hij zal het vast naar zen zin hebben in een ruime buitenvoliere. Mss koop je er ooit nog een jonkie van, als ie papa is geworden :)

SDC:D

Mandy

Fijn dat het allemaal nog zo snel gelukt is! :)
Koewacht ligt trouwens nog net in Nederland hoor. Ik geloof dat Diana W daar ook vandaan komt. Voor mij is het dichtbij, zo'n 40 minuten. Dus als je onderweg ff wil plassen of wat wilt drinken bel je maar aan, je komt toch voorbij! ;D
Over een week of 2 zei je, dan komt Karin ook deze kant op om Dimple op te halen, dan komen jullie elkaar misschien ook nog wel tegen. :P
Succes met het afscheid vanavond... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl