19 april 2024, 21:53:29

Ruilen?

Gestart door Barbara, 30 maart 2004, 00:16:52

« vorige - volgende »

Barbara

30 maart 2004, 00:16:52 Last Edit: 30 maart 2004, 00:17:42 by Barbara
Hallo allemaal,

Ik zoek een leuk popje en het moet echt 100% zeker een popje zijn (berekend door vererving bv) anders wordt het de 3de keer dat ik toch een mannetje heb. Eventueel wil ik hem ruilen voor mijn Buffy. Ik vind het niet leuk, maar hij maakt erg veel herrie, en mijn vriend moet in de woonkamer studeren en wordt er gek van en ik zelf ook wel een beetje eigenlijk. Bovendien wordt ie maar niet tam...... Hij is wel erg mooi, schattig en leuk om naar te kijken als hij uit de kooi is. Speelt ook veel met speeltjes in de kooi. Ik denk dat ie ook wel happy zou zijn in een volière, hij komt wel bij me zitten als de rest bij me zit, maar verder heeft ie weinig belangstelling voor menselijke aandacht.

Ik vind het ook goed als iemand Buffy wil hebben, als het om een vertrouwd iemand van het forum gaat die hem zeker een goed tehuis kan bieden, mag die hem in principe gratis meenemen. Maar ruilen of ene kleinigheidje vind ik toch wel fijner, anders is het net of tie niks waard is en voel ik me een beetje slecht, dat voel ik me toch al.

Groetjes,

Barbara


Stijn dc

hoi

das inderdaad een vervelende situatie waarin jij verkeert. Een huis met vier mannen. :). Ik denk dat er wel iemand bereid gaat zijn om te ruilen. Momenteel heb ik zelf acht valkjes, maar wel viermannen en vier popjes, dus dat zal niet echt lukken denk ik. Maar je vind heus wel iemand.

SDC:D

Barbara

Haha, ik moest ff denken over die 4 mannen, maar ik snap hem hoor! ik hoop idd dat het lukt, ik gun Buffy een goed thuis en wil zelf een leuk popje voor Croky of Dimi, ligt er aan wie haar versiert  :-*

Stijn dc

hoi

het is inderdaad een doordenk mopje :)

ja, ik kan begrijpen dat je ook een popje wilt om te kweken. En dan moet je af en toe de keuze maken van: welk valkje wil ik weg doen. Dat hoort er gewoon bij, en ik vind dat iedereen zo mag denken.

SDC:D

Inger m

30 maart 2004, 22:08:09 #4 Last Edit: 30 maart 2004, 22:08:50 by Cinnamon_valk
Hoi Barbara,
Ws duurt het nog te lang, maar van een van mijn koppels zijn de jonge cinnamons poppen. Ik ga echter pas volgende week de blokken ophangen dus duurt nog tot juni eer de jongen wegkunnen. Ze kunnen wel handtam gemaakt worden. (Ik heb nog vier koppels zitten, maar daarvan weet ik geen splits en kan ik nu nog weinig over zeggen).

Naar aanleiding van de kleuren van de ouders kun je het evt wel narekenen.

Man: wildkleur bont split voor cinnamon
Pop: wildkleur (ouders ook beide wildkleur)

Mocht je tegen die tijd nog interesse hebben...

Maar ik denk dat er al voldoende aanbod is vanuit de forumleden....

Onderstaande foto is een van hun jongen (2003)



Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Barbara

hoi Inge,

wat een mooie, net mijn Buffy! Als ik voorlopig geen popje vind, hou ik je in gedachten!

Groet,

Barbara

Inger m

Hoi Barbara,
Een tijdje geleden had mijn vriend een cinnamon valkje meegenomen (niet deze) en dat zou vgl de verkoper een man zijn, maar bleek (helaas) een pop te zijn. Dus was het net andersom. Helaas heb ik nu al 5 koppels, want een cinnamon man vind ik juist erg mooi.

gr Inger

Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

Hoi Inger,

Wat voor takken heb je daar hangen waar het valkje op knabbelt ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

30 maart 2004, 23:50:54 #8 Last Edit: 30 maart 2004, 23:52:01 by Cinnamon_valk
Hoi Karin,
Deze vraag heb ik al eerder gehad van Stijn geloof ik, dus ik heb het nu maar even nagevraagd. Het is een toverhazelaar (Hamamelis of zoiets). De bloeiende takken zetten we in huis en als ze uitgebloeid zijn hang ik ze in de voliere. Ze zijn dan druk bezig om alle bloemetjes netjes te verwijderen.

Verder krijgen ze ook (uitgebloeide) forsythia takken, zoals op de onderstaande foto te zien is (roodvoorhoofdkakariki geel).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

die vraag heb ik inderdaad ooit is gesteld, goed dat je dat nog weet, :) en toen zei inger dat ze die takken van haar vader kreeg als ik me niet vergiste? mijn geheugen is duidelijk niet zo goed. Lijkt me wel een goed tijdverdrijf al die bloempjes verwijderen. Bij mij verwijderen ze altijd de katjes van een treurwilgen tak. Is ongeveer hetzelfde. De forsythia hebben wij volgens mij ook, moet ik eens op letten.

SDC:D

Inger m

Hoi Stijn,
Dat klopt idd. Ik had het alleen nog niet gevraagd, dus nu maar gelijk effe gedaan.
Maar ze krijgen altijd een behoorlijke bos en binnen een halve dag (of beter gezegd) een paar uur is alles kaal. Gelukkig kan ik regelmatig aan nieuwe takken komen en staan hier veel wilgen... ;)

gr Inger

Sorry Barbara, we gaan geloof ik een beetje 'of topic'
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat we off topic gaan is neit zo erg denk ik, we leren toch altijd iets bij. Gelukkig heb ik hier ook genoeg wilgen.

SDC:D

Barbara

31 maart 2004, 02:30:36 #12 Last Edit: 31 maart 2004, 02:31:29 by Barbara
Tja, ik dacht dat iedereen Buffy wilde hebben of een mooi popje voor me had toen ik al die mailtjes zag... geintje!  ::)

Inger, dan neem je er toch nog een popje voor mijn Buffy bij?  :D ;)

Mandy

31 maart 2004, 02:50:41 #13 Last Edit: 31 maart 2004, 02:52:42 by Mandy
Ooo Barbara wat vervelend. :-/
Msschien dat ik je helpen kan, zoals je wel weet heb ik vorig jaar cinnamons gekweekt, dat was toen uit de combinatie Jip&Janneke, wildkleur man split cinnamon (nuTheo) en cinnamon pop.
Helaas is Janneke overleden  :(  en nu heeft hij een wildkleur pop; Thea, die kan dus geen split zijn voor cinnamon en zodoende zullen de eventuele cinnamons die hun krijgen alleen maar poppen kunnen zijn.  :)
Momenteel hebben ze eieren, maar het broeden gaat niet zoals het hoort. :-/
Thea broedt 's nachts wel maar Theo heeft er overdag niet op kunnen broeden omdat dan Pico, een ander mannetje, erop broedt.  ::)
Ze zitten met z'n vieren in 1 kooi en zijn echt koppels, maar waarom ze dit zo doen weet ik ook niet, als het niet lukt ruil ik misschien een koppel om naar een andere kooi.
Maar goed ik dwaal af, als je dus niets kan vinden en ik heb jongen moet je me maar een seintje geven. Ondertussen succes met zoeken. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Barbara

Bedankt voor je meedenken Mandy! Jouw vogels zien er altijd groot en goed uit, dus als ik nog niets heb, hou ik me aanbevolen voor hun cinnamon popjes!

Groetjes,

Barbara

PS: geen interesse voor een mooi, jong cinnamon mannetje?  ;) Heel macho dus waarschijnlijk heel geschikt voor de kweek? Haha, dat laatste is zelfverzonnen logica....