19 april 2024, 08:32:55

Vreemde vogel

Gestart door Lis, 12 april 2016, 16:34:18

« vorige - volgende »

Lis

Hoi

Onze Rico is afgelopen week ontsnapt. We missen haar heel erg en natuurlijk hebben we gezocht, maar we hebben de hoop nog niet opgegeven.

Ondertussen hoorden dat er in een dorp verderop een parkiet was gevonden. Deze bleek al twee weken in een schuur te staan ( op een boerderij) in een klein hokje. Vandaag heb ik hem opgehaald omdat ik het toch wel zielig vond. Ik ben wel op zoek naar de eigenaar maar voorlopig zit hij bij ons.

Een vreemde vogel in huis roept toch wat vragen op zoals, zal ik Rico's lievelingsspeeltje wel in de kooi houden? Of hoe gaan we hem noemen?

Voorlopig houden we nog een beetje afstand, hij is bang voor handen. Misschien is het stress of hij komt uit een volière

Groetjes
Lisette

Lin

Heb je al bij gevonden vermist gekeken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bosje

Hoi Lisette,

Zoals ik in het vorige bericht van jou al aangaf worden er best veel van deze mutatie vermist in de omgeving en omdat ze aardig ver kunnen vliegen kan hij van verder weg komen. Nogmaals raad ik je aan deze toch aan te melden bij Amivedi en dan zet je datum een week of 3 geleden neer, bijvoorbeeld 21 maart. In de tekst kan je dan zetten dat datum niet helemaal zeker is. Ik zou de speeltjes van Rico er in laten want jouw Rico is pas kort vermist en kans dat die teruggevonden wordt is nog best groot. Laat deze man inderdaad even helemaal bijkomen, je merkt denk ik best snel of hij uit een binnen of buiten volière komt. Als er niemand op de Amivedi melding komt en je besluit hem te herplaatsen laat het mij dan even weten want ik ben beheerder van de facebook groep herplaatsing dus kan je daar misschien bij helpen dan.

Lis

Ik heb hem natuurlijk gelijk bij amivedi aan gemeld. En ook bij de plaatselijke dierenhulpverlening. Als datum heb ik 28 maart aangehouden omdat de eigenaar misschien vanaf een bepaalde datum gaat zoeken.

We worden met ons hele gezin wel een beetje gek van het geschreeuw. Hij krijst hoog en hard, veel harder dan Rico deed. Ik hoop dat het snel minder wordt.
De klets geluidjes zijn wel grappig. We denken er over om hem voorlopig R2D2 te noemen.

De kuif van R2D2 lijkt een stuk kleiner dan ik op de meeste foto's van vermisten zie. Is hij dan zeker niet die vogel of kan dat ook onderweg gebeurd zijn?


Bosje

Dat de kuif kleiner is als bij andere vermisten kan inderdaad onderweg gebeurd zijn maar ook door rui of omdat de foto van vermisten misschien ouder is als het moment toen ze hem plaatsten. Deze zal zeker meer geluid produceren als jouw Rico want jouw Rico is een popje en dit is een man. Hou ons op de hoogte hoe het gaat Lisette en als er vragen zijn gewoon stellen hier. Antwoord krijg je altijd.

Bosje

Citaat van: Lis op 12 april 2016, 16:34:18
Hoi

Onze Rico is afgelopen week ontsnapt. We missen haar heel erg en natuurlijk hebben we gezocht, maar we hebben de hoop nog niet opgegeven.

Ondertussen hoorden dat er in een dorp verderop een parkiet was gevonden. Deze bleek al twee weken in een schuur te staan ( op een boerderij) in een klein hokje. Vandaag heb ik hem opgehaald omdat ik het toch wel zielig vond. Ik ben wel op zoek naar de eigenaar maar voorlopig zit hij bij ons.

Een vreemde vogel in huis roept toch wat vragen op zoals, zal ik Rico's lievelingsspeeltje wel in de kooi houden? Of hoe gaan we hem noemen?

Voorlopig houden we nog een beetje afstand, hij is bang voor handen. Misschien is het stress of hij komt uit een volière

Groetjes
Lisette

Offie

Hallo Lisette,

Sinds maanden is onze cinnamon pop vermist. Zij heeft een ring. Is de gevonden valkparkiet zeker een man?

Groet Offie

Bosje

Over welke melding van gevonden hebben we het? (staat er een amivedi melding bij?)