9 mei 2024, 10:32:46

Ziggy heeft misschien PBFD.

Gestart door sadelienda, 29 maart 2004, 21:35:42

« vorige - volgende »

Paul

Hoi  Sadelienda,

Je hoeft echt niet meteen aan PBFD te denken hoor als er een paar kleine kale plekjes zijn dat komt gewoon door plukken wat ze bij zichzelf doen.
Ik heb hier ook een aantal plukkers maar de veren zijn onderzocht en dr Feld vond verder geen enge ziektes.
Die van jou daar kan je amper aan zien dat ze kaal zijn als je Pini van mij ziet zou je je wild schrikken.
Maar als het PBFD is zien de veren er ook anders uit aan de puntjes die zijn uitgetrokken.
Pini had het in het begin een beetje maar ze is steeds meer gaan plukken.
Ik ben nu bezig met een expiriment met vol spectrum lampen daar komt straling vanaf wat goed is voor de verengroei.
Ik heb het idee dat het in twee weken tijd al verschil opleverd want Pini was nog veel erger daarvoor maar ik kan pas zekerheid hebben of het helpt over een langere tijd.
Niet schrikken van de foto maar je begrijpt wel dat ik van die kleine kale plekjes bij jou niet in paniek raak als je dit ziet.


Dit is trouwens wel het ergste valkje kwa zelf plukken hoor de meeste plukken helemaal niet en zien er ook perfect uit.
Dus dat je niet denkt dat alle 19 valkjes er hier zo vreselijk uitzien.

Groetjes, Paul

sadelienda

Ik ben vandaag gebeld en ze hebben geen PBFD. Volgens de dierenarts moest ik dan toch maar op de voeding letten. Ik vonda dat vreemd. Dan zou elke vogel die standaard zaad krijgt kaal moeten worden en de rest is niet kaal en soms zelfs iets aan de te dikke kant.
Maargoed, de ergste is nu voorbij en nu op zoek gaan naar andere oplossingen.
Ik weet ook niet of ik Ziggy zo moet laten of nog verder moet onderzoeken.
Haar pennen zien er gewoon goed uit.
Waar kan ik een spectrumlamp vandaan halen??


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)