7 mei 2025, 09:44:03

Lastige pop

Gestart door Lola pearl, 28 april 2016, 19:21:29

« vorige - volgende »

Lola pearl

Hoi,

Waarschijnlijk moet ik meer geduld hebben met deze pop maar ik wil het er toch even over hebben.

Ik heb een witmasker bronze fallow opaline rood oog pop die zeer lastig/verwend doet wat betreft mannen, ze heeft al is kippetje gezeten voor een bezette/aan andere pop gekoppelde man.

Maar door de andere mannen van 4 en 1.5 jaar laat ze zich niet versieren, en geloof me... Ze deden heel erg hun best ;D.

Ik heb haar gezien ze 1.5 jaar oud is eerst apart gezet met de jongste witmasker cinnamon man, maar die werd echt bij elke poging tot versieren aangevallen door haar tot zelfs bloed op zijn vleugels aan toe na 2 weken samen apart.

Dus nu de oudere zwart oog witmasker bronze fallow man bij haar apart gezet, maar hem valt ze nog niet aan. Ze gaat gewoon net zolang opzij tot hij stopt, want bij de andere man pikte/snauwde ze hem in de eerste week telkens op zijn kop.

Ze blijft vrij afstandelijk doen naar elke man tot nu toe, ik heb zelfs de eerste eigen kweek man die ik had voor haar herplaatst bij mijn familie.

Ik heb 1 grote binnen volière 1.70 x 90 x 70 +- en 2 grote kooien van 70 x 60 x 40, en de kooien/volière staan 2 meter bij elkaar verwijderd. Verder 55% luchtvochtigheid meestal, om de 3 dagen in de ochtend krijgen ze een Douche met hun eigen plantenspuit, van 07.00 tot 22.30 licht, alle luxe (eivoer, mineralen, maagkiezels, speeltje, badje)en broedblokken in overvloed en elke namiddag vast vlieguurtje (ze zijn allemaal wild, niet tam maar wel aardig aan ons gewend geraakt) momenteel 2 koppels in de volière, 2 mannen en deze pop. Mijn herplaatste man was 3 jaar oud, die viel ze ook aan tot bloedens toe als hij haar versierde.

Ik heb haar echt nodig, dus haar weg doen is geen optie.

Heeft iemand tips of suggesties?

Lin

Ik heb al jarenlang een pop die niet eens kippetje zat of zich liet kroelen.  Nu zit ze in een kleine kweekkooi alleen met een nieuwe man en er ligt een ei. Die kleinere ruimte zonder anderen werkt goed.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lola pearl

Kijk, dat is toch mooi. Dus gewoon veel geduld hebben en lang wachten is de sleutel tot succes.

Nog meer tips of ervaringen zijn welkom  :D