28 maart 2024, 10:08:41

willen uit kotje

Gestart door sabinedl, 11 april 2016, 15:33:20

« vorige - volgende »

sabinedl

Mijn twee valkjes vragen om uit kotje te mogen, tikken dan met snavel aan slotje.
Maar ze komen in het kotje nog niet bij mij ,ze draaien hun rug.
Wanneer ik aan tafel zit te eten roepen ze ook om te mogen komen , bij de vorige eigenaars aten ze mee aan tafel.
Mijn man heeft gisteren wel eens het kotje open gezet en ze hebben wat gespeeld maar vlogen daarna weg wanneer we vroegen om op de vinger te komen om terug in kotje gezet te worden.Ene was geland in de slaapkamer op een zak en heeft zich daar wel op de vinger laten zetten, naar kotje gebracht en de andere is dan gevolgd naar binnen.
Wat denken jullie,toch nog volhouden om eerst in het kotje op de vinger te komen?

Rianne

Gingen ze bij de vorige eigenaar wel op de hand?
Gebruik je trosgierst om ze te lokken? Al etend willen ze nog wel eens op de hand stappen.

sabinedl

Bij de vorige eigenaar ging er eentje op de hand , de oudste, en dan volgde de jongste altijd.
De jongste blaast wanneer ik mijn hand te dicht breng, maar is wel jaloers en nieuwsgierig wanneer ik met het andere valkje bezig ben.
Ze hebben me gezegd dat het twee meisjes zijn maar ik twijfel over de jongste, die fluit af en toe en probeert te praten.

Lin

Heb je misschien een foto van ze?
Je kan ze ook uit de kooi hebben en dan in een kleinere ruimte proberen tam te maken. En ze zijn heel nieuwschierig wellicht kan je ze ergens mee lokken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)