9 mei 2025, 03:37:28

Los vliegen

Gestart door Lis, 20 april 2016, 10:29:07

« vorige - volgende »

Lis

Onze loge (we hebben nog geen naam voor hem) vind het tijd worden om even los te vliegen. Dat snappen wij wel. Hij heeft eerst twee weken in een klein kooitje gezeten. En zit nu een week in onze kooi.

Hij is al een beetje gewend bij ons maar absoluut niet handtam. En het tweede probleem ik heb geen gordijn voor mijn raam.

Ik heb er aan gedacht om hem s avonds los te laten maar het is nog lang licht buiten en we willen hem wel de tijd geven.

Wat zal ik doen?

valkparkiet80

Ze vliegen bij mij de hele dag los een aantal heeft een eigen kamer en ze vliegen hier niet tegen het raam op heb er niks voor

4 zitten er in de kooi. 2kan ik er zelf in doen en de andere gaan er ook vanzelf weer in

Lis

Heb je ze geleerd waar het raam was en dat ze er niet dooreen kunnen? Of ging het vanzelf goed?

Ik ga proberen.
Mijn zoon gaat voor het raam staan om hem uit de buurt te houden.

Lis

Bij mijn Rico had ik ook de ramen laten te zien door haar erbij te houden.

Maar deze is niet tam en misschien gaat hij dat ook nooit worden.
Overigens staat nu de kooi open maar geen aanstalten om er uit te gaan.

Lin

Wellicht kan je hem lokken en op een stok zetten en vervolgens een kleinere kamer in om te oefenen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lis

Een kleine update.

Hij is uiteindelijk wel uit de kooi gekomen, niet helemaal vrijwillig. (Ons hele gezin moet nog wennen dat hij niet zo tam is dus de vogel schrikt wel eens een beetje)
Hij vliegt niet tegen de ramen aan dus misschien was hij al ramen gewend of ik moet ze nodig zemen.
We hebben hem nu Geordi genoemd omdat een losvliegend valkje wel een naam nodig heeft.
Als ik nu het dak van de kooi open zet klimt hij wel naar buiten. Ik gebruik een takje waar hij op kan stappen en zo kan ik hem verplaatsen.
Heel grappig is dat als hij ergens op een hoge plaats landt hij meteen praatjes krijgt.