28 maart 2024, 12:08:21

Plek bij raam en verwarming

Gestart door Bjorn93, 8 april 2016, 10:17:10

« vorige - volgende »

Bjorn93

Hallo,

Ik ga over enkele weken mijn eerste valkparkietje ophalen. Uit een volgend nest van deze kweker wil ik hier nog een partner bij zetten. Nu ben ik aan het kijken voor de huisvesting, maar ik zie bij de tips op verschillende sites een aantal punten die mij verontrusten.
In mijn woning is er eigenlijk maar 1 duidelijke plek die rustig en groot genoeg is voor de voliere. Dit plekje is helaas voor een groot raam, onder het raam zit laag aan de grond een verwarming. Nu vraag ik mij af of het wel mogelijk is de valkjes hier te huisvesten?

Ik denk dat het raam op zich geen groot probleem is, op zich kan het gordijn er aan die kant gewoon gedeeltelijk voor blijven zodat ze geen last hebben van de kou dat hier doorheen komt. Wat vinden jullie hiervan? En is het mogelijk het onderste gedeelte van de voliere met wat isolatiemateriaal o.i.d. te bedekken om de warmte van de verwarming wat buiten te houden? Het is geen hele sterke verwarming, bovenin de kooi zou het waarschijnlijk al vrijwel niet meer merkbaar zijn, maar is het onderin op deze manier op te lossen?

Lin

Ach ik zie het wel vaker hoor. Als die niet hard aan staat kan het best wel. Alleen even opletten met tocht bij ramen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Bjorn93

Bedankt voor je reactie. Ik ga bij de ramen nog extra tochtstrips plaatsen, dus dat zal de tocht minimaliseren.

Heeft iemand nog tips voor sites waar bredere binnenvolieres te koop zijn? Ik kom er vrij weinig tegen namelijk. Ik zoek dan wel in een vrij lage prijsklasse op het moment, maar suggesties van duurdere zijn natuurlijk welkom zodat ik me kan oriƫnteren.

Momenteel denk ik aan de volgende voliere:
https://www.huisdiergigant.nl/vogels/Kooien-Vogels/kooien-strong/strong-voliere-100-afm-66x59x145cm

Lin

Staat er niks op marktplaats voor je?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)