Onervaren koppel met legsel begint weer aan nieuw legsel

Gestart door Priscilla__, 5 april 2016, 10:40:07

« vorige - volgende »

Priscilla__

Hoi allemaal! Vraagje voor de medekwekers.

Wij hebben een koppel dat nu voor de 2e keer een nestje probeert. Vorige jaar de eerste keer eitjes gehad helaas niks geworden, natuurlijk niks geks voor de 1e keer voor beiden.

Nu de 2e keer waren er 5 eitjes gelegd. 1e 4 eitjes waren bevrucht maar helaas hebben ze toen 1-2 dagen heel slecht gebroed toen de eitjes nog pas gelegd waren en dus zijn al afgestorven. Deze 1e 5 eitjes zijn gelegd op:
22/03, 24/03, 25/03, 27/03 & 29/03

Heb de eitjes natuurlijk gewoon laten liggen en na 1-2 dagen van slechter broeden gingen ze beiden weer beter op de eitjes zitten. Wel waren ze al weer volop aan het paren alsof ze wisten dat deze ronde niks ging worden... Waardoor er nu dus weer een nieuw eitje ligt. Gelukkig heb ik de 1e 5 eitjes gemerkt en weet ik dus welk eitje het 'nieuwste' eitje is.

Wat zouden jullie doen? De eerste 5 eitjes gewoon zeker 3 weken late liggen? Of deze weghalen omdat ze dus eigenlijk weer aan een nieuw legsel zijn begonnen?
★ Valkparkietenkwekerij Little Stars ★
Tamme valkparkieten in diverse mutaties

http://www.kwekerijlittlestars.nl
www.Facebook.com/KwekerijLittleStars
info@kwekerijlittlestars.nl

Lin

Maar weet je zeker dat ze dood zijn? Want ik zou het even afwachten en de nieuwe weg halen. Ze kunnen best wat hebben die eieren. Als er niks uitkomt beginnen ze alsnog wel met een nieuwe ronde..


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Bij mij heeft het ook een poos geduurd, drie of vier nestjes later ging het pas goed!