27 april 2024, 22:51:04

krijsen

Gestart door marc, 3 april 2016, 16:21:29

« vorige - volgende »

marc

ik hoop het ook

Rene1982

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk ongeveer hetzelfde probleem. Heb mijn parkiet nu ongeveer 7 jaar en hij heeft het altijd wel goed gedaan, beetje roepen wat schreeuwen wordt als ik buiten beeld was en hij was eigenlijk altijd vrolijk als ik in de buurt was.
Maar sinds een paar maanden schreeuwt hij alleen nog maar, het lijkt wel of hij alleen maar boos is ofzo. Terwijl er eigenlijk niks is veranderd. Hij schreeuwt ook zo agressief en boos lijkt het wel. Als ik alleen thuis ben laat ik m lang los vliegen en lopen, maar de laatste tijd schreeuwt hij ook vaak zo raar als hij lekker los kan vliegen. Of hij gaat na n uur weer terug in zn kooi zitten. En dan vervolgen weer zo irritant hard schreeuwen, gillen en krijsen.

Voorheen deed hij dit nooit, alleen als hij me niet zag maar dit is normaal en te verklaren, maar ik word er echt he-le-maal gek van..

Het is zo niet eens meer fijn om thuis te zijn. Negeren proberen we. Maar ik hou dat geen uur vol. Dus vaak eindigt het helaas weer met een doek over de kooi (wat vaak ook niet helpt) of hij gaat dan ineens wél vrolijk fluiten. Zodra ik trouwens weg ga de deur uit dan is het stil. Maar dan zal hij weten dat er echt niemand meer is ofzo?

Iemand tips? Bedankt voor het lezen.

Groetjes René



Lin

Eigenlijk zelfde verhaal probeer een maatje erbij.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Het is natuurlijk ook broedseizoen, dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Vogelgek

Wanneer je weg ben, uit huis of uit de kamer geef hem dan iets om na te doen.
Bekijk deze beschrijving maar van Mimic-Me.
Misschien werkt het.

http://www.avonturiashop.nl/mimic-me-voice-recording.html

Josje Enk

Onze Coco krijst ook zodra je de kamer uit gaat. Ik denk dat dit er gewoon bij hoort. Ze houden er niet van om alleen te zijn. Ook als hij los is en ik ga bijv even naar de wc is ie in paniek en begint te krijsen. Ik schenk er geen aandacht aan. Ik denk dat hier niets aan te doen is. Gewoon accepteren er er zoveel als mogelijk voor hem zijn. Zodat wij de tuin ingaan rijd ik de kooi lekker mee en is ie ook bij ons. Alleen als wij werken zijn is hij alleen en zodra we tuin inkomen en hij ons ziet begint ie te krijsen om aandacht
Groetjes, José

Lin

Als een valkparkiet alleen wordt gehouden of hij vind geen maatje dan vertoont hij dit gedrag. Daarom worden de meeste niet alleen gehouden. Het zijn groepsdieren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)