28 maart 2024, 23:14:26

birdy

Gestart door valkparkiet80, 27 maart 2016, 09:00:01

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Hallo Nel
De andere popjes doen namelijk helemaal niks.Die kijken niet eens om naar het broedhok. Ik heb namelijk maar 1 pop [birdy] die echt broed.
De andere broedhok hangt in de gang. Net ging de pop heel lief bij me zitten. en daarna viel ze me aan. De man die zit de hele tijd op het broedhok de 'wacht' te houden. Daar ligt nog geen eitje in. Alleen is zij nu dus ook meer aan het verdedigen.
Ik hou het rustig in de gaten wat er gebeurd. Birdy laat me gewoon toe bij het broedhok en als ik kom kijken piept ze een beetje wat ze anders ook tegen me doet.

Lin

Gelukkig is alles rustig en geen stress.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Als birdy gaat eten zij broedt alleen. Dan gaan de andere met haar eitje spelen en verplaatsen. Toen ik gisteren keek lag het eitje in de andere hoek van het broedhok en zat ze er niet op dus heb ik weer bij haar neer gelegd en ze deed het gelijk onder haar.

Bello de andere pop. Die heeft de hele nacht in het broedhok in de gang door gebracht dat doet ze normaal nooit. Ik weet nog niet of er een eitje is. En weet ook niet of pico het mannetje haar gaat helpen mocht er een eitje komen al zitten hun normaal altijd samen waar bello is is pico ook.

Lin

Als het een hecht koppel is dan gaan ze vaak samen broeden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Net bij bello in het broedhok gekeken ze zat op het randje van het broedhok maar wat ik zag lag er nog geen eitje. Ze heeft er weer de hele nacht in gezeten en pico zit nu weer boven op het broedhok de wacht te houden. Hij wijkt geen seconde van haar zijde af.

Birdy heeft nog steeds 1 eitje waar ze vannacht niet op heeft gezeten. Als de planning klopt vandaag ei nummer 2 als ze nog terug gaat.

valkparkiet80

Birdy heeft vandaag haar 2e eitje maar ook op dit eitje vertikt ze te broeden ja alleen wanneer ze er zelf zin in heeft.
ei nr 1 ligt bij bello in het broedhok die heel goed aan het broeden is. Pico neemt het af en toe voor 5min over :D. Even kijken of ik birdy haar ei nr 2 ook bij bello kan leggen. Zelf heeft bello nog geen eitjes

valkparkiet80

Ook bello heeft haar eerste eitje gelegd. Ik ben benieuwd wat voor mutatie er uit gaat komen.

Pico mag heel af en toe eens op de eitjes zitten. Alleen als bello gaat eten.

bobbie

De natuur van valkparkieten is dat ze meestal na het 3e eitje pas gaan broeden. Persoonlijk zou ik haar eitjes bij haar laten liggen en niet overleggen in een ander nest. Overmorgen zal ze haar 3e eitje erbij leggen als het goed is en dan pas kan je beoordelen of ze gaat broeden.

valkparkiet80

Oke bedankt.
Ik ben benieuwd hoe bello het gaat doen. Van haar heb ik nog geen nestje gehad.

valkparkiet80

Ik heb birdy haar eitje weg gegooid want die hadden ze stuk gemaakt. Die heeft er op dit moment geen.

Bello en pico hebben nu 2 eitjes. Pico begint ook langzaam met mee broeden. Maar als hij iets hoort dan is hij al weg en dan moet bello eerst weer op de eitjes voor pico het weer over neemt.

Even een vraagje Bello voert pico [man] net. Waarom? Bello zit namelijk het meeste op de eitjes. Ik zou eerder zeggen andersom

Lin

Elkaar voeren is niet standaard. Maar je ziet het wel vaker voorkomen dat ze elkaar zo leuk vinden dat ze dat gaan doen. Meestal wisselen de pop en man elkaar wel af. Alhoewel veel poppen ook wel overdag broeden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Ja ze voeren elkaar gewoon. Bello heeft nog steeds 2 eitjes. 1 van haar zelf en 1 van birdy. Pico de man die zit er nu wel op. En hij gaat ook wel terug als hij ziet dat de kust veilig is. Hij doet het voor zijn doen gelukkig goed.
Birdy heeft op dit moment geen eitjes meer, Maar is soms nog wel in het broedhok te vinden

valkparkiet80

Hier gaat het uitsteken met pico en bello. Ze hebben sinds gisteren 4 eitjes. Ze voeren elkaar nog steeds. En pico lost bello ook nog goed af. Dus ben zeer benieuwd. Birdy heeft geen nieuwe eitjes meer gelegd

Lin

Ga je nog kijken of de eieren bevrucht zijn of maakt dat je niet uit?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Hallo Lin
Ik zou best wel willen kijken of ze bevrucht zijn. Maar als ik in de buurt kom als pico er op zit dan laat hij gerust bello weer zitten, En die zit er toch al het meeste op en wil haar wel haar rust gunnen. Het maakt me niet uit al zou ik het toch ook graag willen weten. Het laatste wat ik heb gezien was gisteren toen hadden ze 4 eitjes. Nu zit pico te broeden.

Elke keer als birdy een ei legt dan gaan ze dat ei slopen als zij gaat eten. zij broedt alleen. Gisteren weer een kapot ei gevonden