28 maart 2024, 13:18:27

birdy

Gestart door valkparkiet80, 27 maart 2016, 09:00:01

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Birdy een popje van 2 jaar oud
Ze zit in de gang in het broedhok alleen te broeden net zoals vorig jaar.
Vorig jaar had ze 6 eitjes en is er 1 eitje uit gekomen.
Op 19 maart had ze haar eerst eitje weer. Gisterenochtend eitje nummer 4.
Een paar keer per dag vliegt ze van de gang naar de woonkamer toe. Om te gaan eten.
Als ik het bij haar in de gang zet eet ze niks. Als ze naar de woonkamer toe komt dan gooi ik eten op de tafel en zet ik
een badje neer want dat vindt ze heerlijk. de eerste dagen moest ik haar sturen dat ze wel ging eten.
Ben benieuwd of ze dit jaar weer een jonkie gaat krijgen al denk ik van niet.

Lin

Wat leuk dat je wat schrijft. Waarom denk je dat er niks uit komt? Ze heeft toch een mannetje?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Nee ze heeft geen vaste partner. Ze heeft wel een mannetje wat de hele tijd bij haar zit maar als ze wilt paren. Dan wil hij niet. En als er een ander mannetje wilt paren dan mag hij er niet bij komen. Ik ben hele dagen thuis en hoor dus als ze aan het paren zijn [heb 17 valkjes] en dan kan ik je ook vertellen wie er aan het paren zijn :D. Heb haar dus niet zien paren.

Ze is nu onrustig en gaat om elk geluidje van de eitjes af. Normaal kan ik rustig me dingen doen.
Ik ben benieuwd hoe dat straks met lichte dag gaat.

Lin

Je kan met een schouwlampje kijken als je wilt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan!

valkparkiet80

@lin
Ik heb gisteren even gekeken en ei nr 1 die op 19-3 is gekomen ziet gewoon wit Maar wel een soort van witte aderen.

Vannacht is birdy ergens van geschrokken om 5u. en daarna niet meer na de eitjes gegaan.
Ze zit er nu net pas weer een minuut of 10 op.
Nog even een vraag hoeveel eitjes leggen ze per keer. Vorig jaar had ze er 5 van der eigen en 1 eitje van een andere valk.
Vanaf 19-3 tot nu heeft ze er 4

valkparkiet80

Ze is gestopt met op de eitjes zitten
En af en toe probeert ze in een ander broedhok opnieuw te beginnen

Lin

Het gemiddelde is vijf.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Oke bedankt.
Ze zit nu weer in het broedhok en probeert de eitjes onder haar te krijgen maar dat lukt haar niet.
Het lijkt er net op of ze het voor het eerst doet. Ze staat er af en toe ook op.
Terwijl ze vorig jaar een nestje heeft gehad en tot op vandaag vanaf 19-3 geen moeite heeft gehad om der eitjes onder zich te doen

Lin

Misschien is het te druk om haar heen qua geluiden dat ze onrustig is?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Dat zou kunnen. Vorig jaar heeft ze in haar eigen kamer gebroed en toen kwamen de andere veel meer bij haar.
Ze heeft er nu al 24u niet meer op gezeten. Zijn de eitjes nu te veel afgekoeld?

Lin

Laat maar gewoon liggen nog.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Oke bedankt voor je antw. Dan laat ik ze liggen en kijk ik het even aan

valkparkiet80

Heb de eitjes de vorige keer na een paar dagen weg gehaald.
Ze heeft sinds net weer een eitje liggen dus ben zeer benieuwd hoe dat gaat. [popje broed alleen]

Ik heb ook nog een ander popje in een broedhok zitten die normaal niet bijt of aanvalt maar sinds gisteren wel. Dus gok dat zij ook een eitje gaat leggen. Zij heeft wel een mannetje die er de hele tijd bij is

bobbie

Ik adviseer je meer nestkasten op te hangen dan aantal poppen dat je hebt, liefst op gelijke hoogte niet te dicht bij elkaar. Zo voorkom je zoveel mogelijk dat ze ruzie krijgen.
Als ze weer eitjes legt zou ik ze laten liggen gedurende de hele officiele broedtijd en er dan om de dag 1 verwijderen, precies gelijk aan het ritme van leggen.

Succes, Nel 8)