28 maart 2024, 10:15:31

birdy

Gestart door valkparkiet80, 27 maart 2016, 09:00:01

« vorige - volgende »

valkparkiet80

@Lin
Vorig jaar deed birdy het alleen en toen kwam monster[zo heet hij] er vrij snel uit. Hoelang mag/kan het duren voor dat het jong uit het ei komt?. Ze helpen geen van beide

Lin

Als er een gat in zit dan moet je het in de gaten houden. Vaak ligt er binnen een dag wel een jong. Ga iig niet het ei draaien. Als er nu al een gat is dan moet hij er binnen een paar uur uit zijn.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

En wat moet ik doen als het er bijvoorbeeld morgenochtend niet uit is?  Ze helpen zelf niet

valkparkiet80

Het eerste jong is overleden. Het was het eitje van birdy

keety


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ja zeker zonde.

Morgen kan het 2de eitje van pico en bello uit komen dan zaterdag kans op de 3de en maandag kans op het 4de eitje
Stel dat de eitjes niet bevrucht zijn wanneer zouden jullie ze dan weg halen?

Lin

Maar je kan toch schouwen of er wat leeft?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Nou dat zou wel kunnen maar zulke hele goede ogen heb ik niet en mag er ook niet bij komen dan wordt ik namelijk midden in me gezicht aangevallen en gebeten

valkparkiet80

Vandaag pico en bello het laatste eitje ligt vandaag 3 weken. Verder niks uitgekomen. In het laatste eitje zie ik denk wel aders lopen en ook 1 vlek. Wanneer de eitjes weg halen?

Lin

Waarschijnlijk zal het niet lang duren voordat ze er zelf af gaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Nou bello zat vanmorgen al in een ander broedhok.
Hoelang moet er tussen zitten als ze weer een nieuwe eitjes mag leggen als
ze dat gaat doen?

Lin

Twee rondes kunnen direct achter elkaar. Als ze al twee keer een nest heeft gehad dan wacht ik altijd een jaar.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

oke dan laat ik pico en bello gewoon hun gang gaan.
Birdy heb ik even in een kooi in de woonkamer staan. Zodat ze bij kan komen. En weer krachten op kan doen. Want zij laat veelste graag een mannetje boven op haar springen en bas [man] jaagt achter elk popje aan

valkparkiet80

Net toen ik ze schoon water en voer/ei ging geven zag ik dat birdy weer 1 eitje heeft. Geen idee wie de vader is