Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

pita82

Kan het zijn dat dat je bij de laatste koppel wat je benoemd koppel 3 bedoeld ipv 6?
Je hebt het de 1 keer over dat koppel 6 nog 2 eieren heeft en later dat je het nog niet kan schouwen.

Lin

Nee die klopt inderdaad niet. Laatste foto moet koppel 1 zijn. Ik pas het even aan. Bedankt!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

In de herhaling nu. Koppel 1 de witmaskers heb ik geen idee hoe dat gaat. Ik hoop dat de zsm te weten of het goed gaat.

Koppel 6 had dus 1 jong en vandaag is nummer twee geboren.

Lin

pita82

Ah oké,nu snap ik het weer! Ik zou graag een popje willen.Moet ik gewoon afwachten of kan ik mij ergens opgeven? Leuke foto,s! :D

Lin

We hebben natuurlijk nog andere gegadigden. Maar we houden je in gedachten. Wat voor pop zoek je?

pita82

Ik vind een lutino erg mooi. Maar uiteindelijk maakt het mij niet uit en hoop ik op een lief vogeltje.

Lin

Koppel 6 gaat goed met de jongen, ik denk zelf dat ik maar die witmasker erbij ga leggen. Die begint steeds meer achter te lopen en ik denk dat ze hem wel accepteren.

Heb de witmasker geringd, maar de ring zit zelfs nog te los.

keety

Lin

En nog leuker koppel 1 heeft een witmasker gekregen!

Verder heb ik net de 7 onbevruchte eieren van koppel 2 weggegooid. Op naar een volgende ronde maar.

pita82

Leuk hoor beelden!
Zijn er nu 4 jonge in totaal? En blijft het daarbij?

Lin

Nee.

Koppel 1:  heeft nu twee witte donsjes. Vandaag is er een met rode ogen geboren. Dit kan een witmasker lutino pop zijn of een gezoomde witmasker pale fallow. Hier liggen nog eieren.

Koppel 6 : 2 gele donsjes donkere ogen, dit kan eeen combinatie zijn van opaline, cinnamon en ik denk ook licht bont. Of een van die mutaties, hier komt verder niks meer uit denk ik.

Koppel 5: 1 witmasker jong, hier waren de rest van de eieren doodgegaan een week voordat ze uit kwamen.

Lin

Er zijn weer wat goede ontwikkelingen.

Koppel 5: dit witmasker bleek zijn achterstand niet in te halen. Ik heb de eieren weggegooid (waren verrot) ennet jong bij koppel 6 gelegd.

Koppel 6: 2 gele donsjes en sinds vandaag dus het witmasker pleeg jong. Gelukkig werd het goed gevoerd.

Pleeg jonglinks met witte dons

Koppel 1: vandaag weer 2 donsjes erbij een lutino in de ochtend en een witmasker pale fallow of een witmasker lutino ( albino) in de middag. Het rare is dat de lutino niet een jong van hun is. Dat kan niet omdat beide witmasker zijn. Dit zou dan een pop moeten zijn.

De witte met donker ogen is een witmasker, de gele met rode ogen een lutino en de witte met rode ogen de witmasker lutino of de witmasker pale fallow.

pita82

Wat leuk allemaal!Dat gaat er hard aan toe het voeren.
Wel ingewikkeld allemaal en helemaal als ze ook nog eens in het verkeerde nest gaan liggen.
Zijn er u jonkie, s waarvan je zeker weet dat het popjes zijn?Bedankt voor alle uitleg! Ik volg het met plezier :laugh: