Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety


Nien

Dank Linda en Rianne dat ik op deze manier mag meegenieten van jullie valkparkietenkwekerij en tegelijkertijd van jullie kan leren mijn 2 valkparkieten zo goed mogelijk te verzorgen. :) Win win situatie, groet Nina


Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Bij mij hangen dan ook eindelijk de blokken, sinds afgelopen dinsdag!


pita82

Leuk! Zo te zien hebben de valkjes wel interesse.
Veel succes en plezier met kweken.
Ik blijf jullie volgen :D

keety


Lin

Gisteren lag er een ei bij koppel 4 van Linda.
Ik ben er echt super blij mee. Het is nl een heel bang koppel nu ze in het schuurtje in de kweekkooi zitten is het nog erger. En de pop heb ik nog nooit iets zien doen met een andere man. Zelfs niet eens gekroeld worden. Nu ben ik dus al heel blij dat ze toch nu op haar gemak is en dit haar eerste eitje in jaren is. Ze zit nu een maand met deze nieuw gekochte man. Dus het zou wel geweldig zijn als het ook nog bevrucht zou zijn.

Groeten,  Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Mijn kleine bonte witmasker man is gisteren ook aan het broeden geslagen. Morgen weer even de houtvezels aanvullen.

Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Koppel 5 van Linda gaat niet goed met de eieren.  Elke dag zie ik steeds meer verrotte eieren. Misschien dat er nog 1 gaat uitkomen. Bij de andere koppels kon ik helaas nog niet kijken hoeveel er goed gaan. Het laatste blok moet ik wel in de gaten houden want daar lagen 7 eieren. Mochten die allemaal bevrucht zijn dan zal ik wat moeten overleggen. 7 is net wat teveel.

Groeten Linda


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda47

Ik hoop dat het toch gaat lukken en ja 7 eieren is wel heel erg veel he.
Blijf het volgen hoor.

keety

wat een mooi wit valkje!!

hoop dat het verder gaat lukken!

Lin

Bedankt.
Helaas zag ik bij een ander koppel ook wat donkere eieren. Ik denk dat er toch wat gebeurt is waardoor ze allemaal geschrokken zijn.

Updates van Linda (zie eerste bericht wie wie is)
Koppel 1 - 4 of misschien al 5 eieren en eindelijk is de pop gestart met broeden. Hopelijk pakt de man het ook op.
Koppel 2 - 7 eieren, even afwachten hoe dat gaat. Ik laat ze wel allemaal liggen. Ik kan dit weekend kijken of er wat bevrucht is. En anders kan ik nog wat erbij leggen als er niks bevrucht is.
Koppel 3 - 6 eieren, alles bevrucht maar hier zag ik dus ook wat donkere eieren.
Koppel 4 - 3 eieren, nog nooit eerder eieren gehad dus heel benieuwd of er überhaupt iets bevrucht is.
Koppel 5- 6 eieren alles bevrucht maar ik denk dat er geen een uitkomt.
Koppel 6 - 4 of 5 eieren eerste bevruchting kon ik al zien.

En nog even wat fotos




Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Opeens hoorde ik vanochtend een ei piepen bij koppel 5. Ik had eergisteren wel in 1 ei nog wat gezien, maar hoorde even later deze ochtend een 2e ei ook nog piepen. Dat betekend dat binnen een dag het jong eruit komt.

Bodembedekking is direct weer aangevuld!


Kunnen jullie het gepiep horen?

En daarnaast zag ik bij koppel 1 een 6e ei gelegd. Dit is het derde nest al met 6 eieren. Enkele waren bevrucht wat ik nu al kon zien en het broeden leek nu goed te gaan. Nu dus hopen dat alles goed gaat. Bij koppel 2 wat 7 eieren heeft zag ik nog niks bevrucht. Bij koppel 3 kan er vanaf aankomende week wat gaan uitkomen. Benieuwd hoeveel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda47

Ik kreeg helemaal kippenvel bij het horen van de piepjes in de eitjes, succes voor de kleine valkjes x