Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

Lin

Koppel 1: gebeurt echt niks tot nu toe
2: 3 gele donsjes inmiddels, maar hier komt niks meer bij
3: Hier komen geen jongen meer bij inmiddels 4 geel donsjes en 1 witmasker
4: bonte witmasker en witmasker gaan prima, weinig nieuws over.
5: 3 witmaskers en 1 bleekmasker/witmasker.
6: 4 jongen maar zijn volgens mij allemaal "adoptie jongen" er zijn er al twee uitgevlogen. Volgende week heb ik van drie jongen de geslachtstestuitslag.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Koppel 1 heeft al mooi  jonge gekregen dit jaar! O.A Sky ;D

Lin

Dat is zo, maar een tweede ronde had ik wel gevonden. Gewoon benieuwd wat eruit komt.  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Weer een kleine foto update:

Koppel 1: geen nieuws
Koppel 2: 3 jongen en tot nu toe gaat dat prima. Het zijn echter niet hun eigen jongen want hier zouden alleen bonte uitkomen. Dus heel benieuwd of ik misschien straks iets aan uiterlijk herken dat ik misschien weet wie de ouders zijn.



Koppel 3: De oudste twee wildkleuren groeien prima. De jongste drie vond ik niet hard genoeg gaan en er niet zo goed uitzien. Omdat ze wel gevoerd werden en de krop leegde toch maar even langs de arts. Ik heb nu wat meegekregen dus hopelijk gaat het snel beter met de andere twee wildkleuren en een witmasker. Dit zouden dan bleekmaskers moeten zijn de wildkleuren.
Maak later deze week nog wel een foto.

Koppel 4: ze zijn zo leuk de twee witmaskers. Ik ga hopelijk morgen veren trekken voor geslachtsbepaling. Ik moet nog even de beschrijving van dit koppel aanpassen want er zit blijkbaar ook bont in de pop.



Koppel 5: 4 jongen die tot nu toe prima gaan. Dit zouden dan gezoomde witmaskers zijn en een bleekmasker/witmasker.




Koppel 6:de oudste zijn uitgevlogen en nog te reserveren, twee opaline mannen waarvan 1 licht bont, een bonte ef gezoomde cinnamon pop. Er zit er nog 1 in blok een cinnamon. Dit moet wel een pop zijn. Maar wordt voor de zekerheid ook getest.

Adoptie jong van de cinnamon witmaker man en de bonte man:




Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Vandaag helemaal blij want de cinnamon opaline bonte witmasker pop die met die kleine witmasker lutino gaat had een witmasker. Helaas dezelfde dag dood. :-(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Vandaag goed nieuws want nu lag er een witmasker lutino (albino) maar dit kan ook een pale fallow witmasker zijn. Nog een weekje en dan kan ik het zien. Hopelijk gaat het met deze wel goed.

De jongen van koppel 2 gaan tot nu toe prima. Het is alleen afwachten wanneer het gepluk begint. Het gaan drie mooie opalines worden.

Koppel 3 had ik gisteren op Facebook een update over geplaatst. De jongste komt wel aan en eindelijk geringd maar heeft nog wel een lange tijd te gaan. De grote bleekmaskers zien er prachtig uit. Hebben ook een mooi formaat.

Bij koppel 4 was de bonte witmasker uit het blok gegaan. Maar omdat de witmasker er nog niet klaar voor was is die weer terug gezet in het blok. Deze week uitslag van ze. De bonte witmasker is voorlopig gereserveerd.

De jongen van koppel 5 zijn allemaal geringd. Ik kan al zien dat de oudste een opaline witmasker is. Tevens is deze gezoomd en zou dan een pop moeten zijn.

Koppel 6 zag ik weer het blok ingaan. Dit was hun tweede ronde dus ik zal weer even de nepeieren moeten opzoeken voor ze want een derde ronde gaan we niet doen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Gisteren is er bij de witmasker lutino (of pale fallow witmasker) een witmasker erbij gekomen. Ik heb nog niet de andere eieren geschouwd dus geen idee of er nog wat bij komt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Van goed nieuws.. vandaag is er een bij de cinnamon opaline bonte witmasker een witmasker lutino of een pale fallow witmasker bijgekomen en ook een witmasker. Zij zijn nu compleet, dus 2 witmaskers en twee witmasker lutino of witmasker pale fallows.

naar slecht nieuws...
Ik laat een jonge valkparkiet vallen. Die valt op zijn rug op het beton en sterft langzaam. Dit is mij nog nooit gebeurd in al die jaren. Wat ben ik nu verdrietig en boos op mijzelf zeg.. :'( :'( :'(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Klinkt al mooie jongen! Is witmasker lutino weer een hele witte?

Aah wat naar,dat is echt niet fijn :'(

Lin

Die witmasker lutino kan dus ook een witmasker pale fallow zijn. Die hebben ook wit dons en rode ogen. Zodra er grijs op komt dan is het een witmasker pale fallow. Ik kan dat met enkele dagen gaan zien. Wel heel spannend. Daar heb ik dit jaar nog geen jong van gehad.

En geen mooie foto maar vandaag zijn de bonte witmasker (van Stephan en Samantha) en de witmasker (Rianne) uitgevlogen van koppel 4. Het blok is nu weggehaald en als ze zelf gaan eten dan mogen de ouders weer in de volière.






Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Nou dan hoop een witmasker Pale fallow ,ben benieuwd hoe dat er dan uit gaat zien.
Leuke foto! :D Groetjes Rianne

Lin

Eigenlijk vrij veel op een gewone witmasker, maar iets lichter grijs en met rode ogen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

De oudste twee zijn uitgevlogen, twee bleekmasker/witmaskers van koppel 3

En dit zijn de andere jongen:

Bleekmasker/witmasker:


Gezoomde bleekmasker/witmasker:


witmasker



Jong van homokoppel. Weer geplukt dus zij mogen geen jong meer opvoeden. Het is een ef gezoomde witmasker:



Jongen van koppel 5

Opaline bleekmasker/witmasker pop:


Ef gezoomde witmasker


Opaline witmasker pop



De pleegjongen van de cinnamon opaline bonte witmasker pop x witmasker lutino.
Witmasker pale fallow!!, 2 witmasker en nog 1 onbekend.



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

De bonte witmasker (van Stephan en Samantha) en de witmasker (Rianne)



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82