Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

coco-rico

Hoi, wat leuk om dit allemaal te lezen!
hoe gaat het met die ene die pijn had?
en 'homokoppel'? kan dat bij valkjes? nog nooit van gehoord  :laugh:

pita82

Nou aparte setjes vormen ze bij jou! Benieuwd wat het allemaal gaat worden.
Wat bedoel je met geen match in mutaties,komen er dan geen jongen of wat moet ik me daar bij voorstellen?
En de lutino,s albino,s (sky) zijn toch van koppel 1 ?
Groetjes

Lin

Ik ben vandaag even langs de arts gelopen en ik ga dinsdag even heen. Pijn lijkt wel goed te gaan nu. Alleen hij zit zo krom.Geen idee wat er nog aan gedaan kan worden.

Homo koppels komen vaker voor hoor. Maar het gebeurt niet vaak dat ze ook wat uitbroeden omdat de pop normaal in de nacht broed. Maar dat is toch gelukt er is een man die gewoon snachts broedde.

Koppel 6 had volgens mij 4 eieren.

En de cinnamon bont opaline witmasker (zie dat ik het woord witmasker in vorig bericht ben vergeten) heeft sinds vandaag een klein witmaskertje gekregen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Qua mutaties is de wangkleur niet handig. Sky is van koppel 1.

Rianne

Ik kom ook weer even in de lucht!

Hier een foto van de 5 bonte dames, de geelwangen zijn al gereserveerd, de andere 3 nog niet. Het zijn een cinnamon bonte en 2 cinnamon opaline bonte.

Een handje dons, jongen van mijn bleekmasker/witmasker koppel.

En de jongen van df gezoomd x cinnamon, deze moeten allemaal ef gezoomd zijn.

pita82

Leuk Rianne foto ,s zijn altijd leuk.Gelukkig zien we jou wat vaker op fb.

Rianne

Dat gaat voor mij het handigst. Foto's hier plaatsen moet echt vanaf de laptop, en daar moet ik dan wel tijd voor hebben. :)

Lin

Hier ook even een korte update van mij (linda) met foto's van de andere jongen.

Ik kom net bij de dokter vandaan en zit tegen een longontsteking aan dus even rustig aan nu. Twee weken al hoesten en sinds dinsdag al hoofdpijn en koortserig. Heb nu antibiotica mee en dat zal met een week wel resultaat hebben.

En daarover gesproken.. morgen moet ik om half tien met de gezoomde witmasker weer naar de arts. Ik zie er eigenlijk tegen op want ik denk dat de arts niks meer kan doen.
Ik zie niet dat hij pijn heeft maar zit zo krom dat ik denk is het verstadig om zo door te gaan.

Daarnaast ook weer goed nieuws.
Gisteren is er bij de cinnamon bont opaline witmasker een wildkleur erbij gekomen. Dit is iig niet een jong van haar en de witmasker lutino (albino) dus geen idee van wie dan wel.
Zij zitten nu op 2 jongen. Dit is de witmasker die eergisteren is geboren.

Vooralsnog heet deze duif en gaat naar Tarik en Hilke. 

En dit is de wildkleur man met oog dicht en gaat Timmy heten. Deze gaat samen met bovenstaande pop mee naar Tarik en Hilke.

En dit is de cinnamon witmasker man die met een andere man dit jong opvoed. Dit is een bonte had ik gezien.

En dit is een bonte witmasker waar nog geen eigenaar voor is. Deze kan binnenkort gereserveerd worden. Helaas geplukt. Dat is wel erg jammer want nu is niet te zien hoe mooi deze gaat worden.

En helaas de wildkleur van hetzelfde nest, ook geplukt. Deze kan binnenkort gereserveerd worden.

Gisteravond zijn de eerste vier jongen apart gezet van de ouders. Dit is Sky de witmasker lutino (van Rianne), de witmasker lutino Duif en wildkleur Timmy (van Tarik en Hilke) en de wildkleur (naam nog onbekend - van Antoine). Als zij goed eten kunnen zij van het weekend weg. Ik zal vanavond even kijken of ik de administratie kan bijwerken en alles klaar heb wat ik kan meegeven aan de nieuwe eigenaren.

Lin

Vandaag geen goed nieuws. De gezoomde witmasker die altijd plat lag heb ik laten inslapen. Ik zag geen verbetering  :'(
Gelukkig daarentegen wel goed nieuws voor een ander jong. Die had een longontsteking maar is daar nu helemaal vanaf.  :)

- Linda-

Lin

Het jong van het homo koppel blijkt een bont opaline te worden. Was te kaal mis wat dons, dus ik hoop maar niet dat het geplukt gaat worden. Geen idee wat het geslacht is, kan nl beiden zijn.

Lin

De twee jongen van koppel 2 zijn nu uitgevlogen. Nog drie weken voeren door de ouders buiten het broedblok en dan kunnen ze verkocht worden.
Ze zijn nog niet gereserveerd, zijn niet tam, nog geen geslacht bekend en helaas heeft moeder ze kaalgeplukt.

Bonte witmasker, die gaat straks in de veren wel mooi zijn.

Wildkleur

En dan nog de vijf bleekmasker/witmasker (nog niet gereserveerd, die wil ik eerst op geslacht laten testen) van koppel 5

Bleekmasker/witmasker (gezoomd kan ik nog niet zien)

Opaline bleekmasker/witmasker (gezoomd?) pop

df gezoomde bleekmasker/witmasker  :-*

Bleekmasker/witmasker

ef gezoomde bleekmasker/witmasker

Dit weekend zijn de twee wildkleur mannen vertrokken en de witmasker lutino zusjes.
Ze komen goed terecht!  ;D

Groeten, Linda

pita82

Foto's zijn altijd leuk. Maar in het echt zijn ze nog leuker!(vandaag sky gekocht bij Linda)

Lin

Lin

Gisteren even eieren geschouwd. Een bont opaline geelwang die met een opaline witmasker split pale fallow en bronze fallow is. (Staat niet onder koppels op pagina 1) hebben 3 bevruchte eieren.

Koppel 3 is druk bezig met een broedblok uit te zoeken.
Koppel 4 heeft 4 eieren maar broed nog niet.
Koppel 6 heeft er 3 bevrucht.

Lin

Koppel 4 broed nu. Heeft alleen erg lang geduurd. Vanaf ei 1 tot 2 wel een week en daarna om de dag. En pas bij ei vier ging ze broeden. Hopelijk red ei 1 dit.

Deze week wil ik 3 bleekmasker jongen gaan testen op geslacht. Dan heb ik die uitslag met anderhalve week. Dan eten ze nog niet zelfstandig als ik de uitslag weet.

De twee cinnamon opaline witmaskers en de witmasker die net zijn uitgevlogen gaan deze week op de pagina om gereserveerd te worden. Deze week moet de uitslag wel bekend zijn. Indien er een pop tussen zit dan is die gereserveerd. Ik verwacht dat de cinnamon opaline witmaskers poppen zijn en de witmasker een man.

Linda