Valkparkietenkwekerij Sephora (Linda en Rianne) - laatste jongen te koop

Gestart door Lin, 26 maart 2016, 22:12:41

« vorige - volgende »

Lin

Hobbykwekerij Sephora
De naam Sephora betekend "vogel". Een passende en originele titel voor de kwekerij.  Het logo bestaat uit twee valkparkieten gespiegeld en twee gespiegelde vrouwelijke gezichten die voor ons als persoon staan.

Linda en Rianne
Wij zijn al ruim 20 jaar bevriend, delen de liefde voor vogels en wonen vlakbij elkaar. Al snel kwamen we tot het idee om samen te gaan. De kwekerijen zijn dan ook verdeeld over Wieringerwaard en Hippolytushoef (Noord-Holland). Op dit forum zijn wij beiden moderators en proberen wij daar ook actief deel te nemen door vragen te beantwoorden, mee te denken en artikelen te schrijven. Elke dag proberen wij dus anderen te helpen, te interesseren voor onze kwekerij, veel te leren van andere adviezen, maar vooral het plezier van dit forum maakt ons tot forumjunkies.

Kweekkoppels 2016 (bijna volledig hieronder vermeld)

Koppels Linda 2016

1.


2.


Het onderstaande koppel is nog niet volledig uitgewerkt
3.


4.


5.


6.


Koppels Rianne

1.


2.


3.


Veel leesplezier!

Groeten,
Valkparkietenkwekerij Sephora

Www.hobbykwekerijsephora.nl
Www.facebook.com/hobbykwekerijsephora


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Kweekkooi Linda
[attachment id=0 msg=737690]


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Wat super leuk zo'n voorstel rondje en weer een dagboek te zien van jullie!

Groetjes: Caroline
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Dank je. Start jij er ook weer een samen of alleen met jullie kwekerij? Je kan ook makkelijk foto's van Facebook erin zetten natuurlijk.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Leuk!! Ik ga jullie zeker volgen.
Ik hoop dat ik straks een popje bij jullie kan kopen.
Er zijn al 2 eieren gelegd toch?
Zijn die dan bevrucht ?


Lin

Leuk dat je ons volgt. Inmiddels al meer bij Linda.
Ze zijn zo goed aan het broeden dat ik niet mag kijken.

Ik denkt dat deze nu 3 hebben. Maar dit zijn wel de duurdere mutaties. De staart is nog erg vies van de man.


En deze ook wel drie denk ik.


Bij Rianne hangen de blokken nog niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

keety

Super leuk hoor al die foto's en wat leuk dat ze aant broeden zijn!! :D

Lin

Vier eieren blijken er te liggen


En bij de andere zat nu de man erop



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerda47

Wat leuk om dit zo te volgen.
Hoop dat er snel een pop is voor Yoki hij wordt een beetje ongeduldig maar ik troost hem en dan gaat het weer.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Met hoeveel weken kan je het geslacht zien/bepalen?

Lin

Hoi,

Als je weet wie de ouders zijn dan kunnen wij het meestal wel berekenen. Kweek je echter in een voliere dan weet je nooit zeker wie de ouders zijn. Als je het zeker wilt weten dan kan je een eierdopje opsturen (doen wij nooit want meestal komen de eerste twee tegelijk uit.) Wij plukken een aantal veren en sturen die op voor een geslachtstest. Meestal is dat als ze rond 5 weken zijn.

----

Je moet niet in een kweekkooi hoor. Ik heb een aantal apart zitten omdat wat duurdere mutaties zijn en die wil ik niet gemengd. Heel veel kweken ook in een grote kamervoliere met een broedblok aan de buitenkant van de kooi bij een deurtje.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Gisteren waren er drie druk aan het broeden. Het leenkoppel zeg maar was zo aan het broeden dat ik niet kon zien of er nu een ei lag. Maar anders zal dat wel niet lang duren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)