2 mei 2025, 02:13:19

lutino

Gestart door boezempje, 3 april 2004, 12:33:51

« vorige - volgende »

boezempje

hallo.

ik heb een lutino valkje van 14weken.nu zou ik graag willen weten of het een vrouwtje of manetje is,micky fluit bijna niet,en hij/zij vindt het heel fijn om op mijn vinger te zitten en op zijn rug geaaidt te worden.zo kan hij/zij goed een half uur blijven zitten.klopt het dat een mannetje dat niet toe laat om op zijn rug geaaidt te worden?

boezempje :)

Annouschka

Hoi,

aan een lutino is het bijna niet te zien of je een mannetje of vrouwtje hebt, ik heb zelf ook een lutino en heb altijd gedacht dat ik een man had.  Nu ben ik er van overtuigd dat het een popje is. :)

Het best kan je het zien na de jeugdrui, bij de pop zijn er dan nog steeds gele spots op de veren te zien, bij een man verdwijnen ze.  Ook kan je het zien of je valkje een visgraatmotief heeft onderaan de staart (binnenkant), dan is het ook een pop, heb ik me laten vertellen.

Mannetjes zijn drukker dan vrouwtjes maar van dat aaien op de rug, geloof ik niet zo hoor.  Dat ligt aan het karakter van je valkje denk ik.  Wel zie ik bij mijn Chewy dat ze veel aanhankelijker is geworden, ze wil het liefst zo veel mogelijk kroelen als ze bij me zit, ze laat zich ook doen door ons nieuwe valkje Yoda, wat volgens de kweekster en mij een man is.  

Groetjes
Annouschka

Stijn dc

hoi

je kan inderdaad aan een lutino niet zien of het een mannetje of een popje is. Mss wel op de manier die Annouschka beschreef.

dat van het aaien op de rug klopt niet hoor. Elk valkje laat dit toe, zolang hij maar tam is.

SDC:D

boezempje

oke dank je allemaal ik weet weer wat meer nu.

boezempje ;)