19 maart 2024, 05:40:19

Slijm komt uit poot Valkparkiet

Gestart door ndmadman, 16 april 2016, 18:36:52

« vorige - volgende »

ndmadman

Mijn Valkparkiet Prinkske is 12 jaar en buiten dit geval gezond.
Hij heeft slijm aan zijn poot, meestal om de paar uur en soms een dag niet.
Het slijm is doorzichtig en soms wat gelig en Prinske zit aan zijn poot en brabbelt dan en heeft een licht pijn denk ik.
Het ruikt soms erg sterk en het ruikt naar een ontsteking.

Hij heeft het al langer, een paar maanden, maar de vogelarts is prijzig en ik probeer daarom via deze weg te weten te komen hoe ik het misschien zelf kan oplossen.
Ik kan Prinske niet pakken en ik heb al Kamillethee in zijn drinken gedaan, maar daar moet hij daarna niets meer van hebben totdat meneer zijn water weer krijgt.


Dank alvast!

Groet Andy


bobbie

Toch is mijn advies om naar de dierenarts te gaan. Er is wat aan de hand, dat is wel zeker, want normaal is dit niet.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar kan je niet wat klusjes doen voor geld of een regeling treffen met de dierenarts?

Lin

Je zegt dat het al geruime tijd is. Dan kan je het blijkbaar niet zelf oplossen. Ik zou ook naar een vogelarts gaan. Vooral omdat het sterk ruikt.  Straks richt het wel ernstige schade aan en ben je duurder uit. Het klinkt iig wel als een ontsteking.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Je kunt er niet bij dus regelmatig schoonmaken zal dan ook niet gaan. Telefonisch contact met een vogelarts kan ook, misschien weten ze wat het is en kunnen ze vooraf prijs opgave doen.

keety