6 mei 2025, 12:14:52

Pita,sky en pluk.

Gestart door pita82, 19 maart 2016, 21:11:59

« vorige - volgende »

pita82

Ik bedoel als pita niet kan wennen aan sky. Hoelang ik dan kan wachten met een nieuwe man voor sky. Hoe oud Pita is weet ik niet.

Lin

als een valkparkiet ouder dane en jaar is kan koppelen moeilijker gaan maar per twee gaat altijd goed. Vaak duurt het koppelen enkele maanden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Oké bedankt voor je antwoord! Dan waren mijn verwachtingen gewoon verkeerd.Ik dacht dat klikt vanaf het begin of helemaal niet. Het duurt dus gewoon wat langer. Maar ik vind het wel zielig als pita maanden in de stress moet zitten? Dat is een beetje mijn twijfel om ze bij elkaar te doen. Denk dat het wel lukt,maar of ze er gelukkig van worden?

Lin

Zitten ze wel op dezelfde stok?

pita82

3 augustus 2016, 22:16:45 #49 Last Edit: 3 augustus 2016, 22:23:28 by pita82
Ligt eraan hoe lang de stok is lin ;). Nee ze zitten niet op dezelfde stok.

Ze zitten dus ook nog niet defentief bij elkaar in de kooi. Vandaag heb ik pita uit zijn kooi en bij sky in de kooi gezet. Ik vond het best goed gaan pita heeft gegeten. Na het avond eten zijn ze uit de kooi geweest en hebben ze samen op de speelplaats boven op de kooi gezeten. Normaal gaat pita vanzelf weer naar binnen in zijn eigen kooi. Maar die had ik uit de kamer gehaald anders gaat hij daar zeker naar terug.Ik heb Pita dus echt moeten vangen in de huiskamer. Uiteindelijk wel gelukt maar hij was buiten adem. Ik hoop dus heel erg dat hij dus voor ik naar bed ga even wat drink.
Dit word hun eerste nacht samen in 1 kooi dus ik ben benieuwd. Verwacht niet echt problemen omdat het nacht en donker is. Misschien dat Pita morgen vroeg gaat schreeuwen als het licht word,dat zullen we zien.

Als dit allemaal niet lukt ga ik over op plan B. Pita apart en een nieuwe man voor sky.

Lin

Ik denk dat het wel goed komt als je ze nu definitief bij elkaar houdt. Hang anders een tweede drinkbakje op als je zorgen maakt.

Lin

Hoe gaat het nu met ze?

pita82

Ik heb ze na anderhalve dag weer apart gedaan. Ik laat Pita lekker in zijn eigen kooi en ga opzoek naar een nieuwe man voor sky. Jullie hebben op dit moment geen lutino man toch?

Sky is een levendig valkje. Sochtends als de kooi open gaat vliegt ze lekker wat rondjes. Dan gaat ze naar pita zijn kooi om te ontbijten,pita vlucht dan het dak op.
Vroeg mij af waarom sky nooit echt bij mij kwam zitten. Maar ze is erg gericht op Pita,als ik haar mee neem naar een andere kamer gaat dit beter.

Groetjes

Lin

Nee we hebben geen lutino man. Ik heb wel een nieuw koppel wat ik hoop dat er vo,gend jaar lutino mannen uitkomen. Binnenkort hebben we wel witmasker en bonte witmasker, bont opaline, opaline en bleekmasker te reserveren. Qua mannen heb ik nog die mooie bonte en twee opalines die bijna weg kunnen. Maar dan kan je beter even op facebook kijken.

Lin

Maar ander halve dag is wel erg kort. Was het zo erg dan?  Maar ze komt nooit uit haar zelf bij je zitten? Of bedoel je als ze bij je zit wil ze meteen weg?

pita82

Ik ga jullie fb in de gaten houden!

Pita was erg bang bij sky in de kooi.Ik denk dat ik Pita een plezier doe als hij gewoon alleen in zijn oude kooi mag blijven.
Sky komt niet uit zichzelf bij mij zitten( behalve als er eten is).Maar als ik haar pak en bij mij zet gaat ze ook snel weer weg.

Nog een andere vraag: Ik denk dat sky in de rui is. Ik geef haar eivoer ,moet ik nog iets anders doen?

pita82

[attachment id=0 msg=740226]

pita82

Hey,dat had ik niet verwacht dat het zou lukken om een foto toe te voegen! ;D
Foto is altijd te groot,deze heb ik kleiner geknipt. Maar goed,dit is sky die geniet van een kriebelbeurt.

Lin

Wat een lieve foto!! :-*
Je kan wat vitamine druppels geven. Maar elke valkparkiet ruit en dat komt wel goed.

Wat vind je een mooie mutatie ?

pita82

Een lutino en albino vind ik het mooist.Albino heb ik al en lutino man is er niet. Valkparkiet met parels vind ik ook erg mooi,maar dat zal niet gaan omdat ik een man zoek. Wat ik minder mooi vind is een bonte(?) die vind ik een beetje rommelig  ??? Haha dat klinkt een beetje gek. Maar een beetje symmetrie vind ik wel mooier. Ach uiteindelijk draait het niet om het uiterlijk,maar hoop ik op een leuk beesje.