28 april 2024, 18:57:57

Pita,sky en pluk.

Gestart door pita82, 19 maart 2016, 21:11:59

« vorige - volgende »

pita82

Op een andere weegschaal weegt zij dus 96,dat klopt beter.
Goed om te weten dat jongen valkparkieten vaker in hun bakjes zitten,hopelijk gaat het vanzelf over.

Lin

Geruststelling weer  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Nou het blijft toch een beetje een mysterie.Vandaag weer gewogen met de eerste weegschaal en die geeft nu 100 gram aan en dat klopt aardig. Zou de weegschaal het opeens weer doen of is sky toch van 82 naar 100 in gr. gegaan?In iedergeval weegt zij nu voldoende dus dat is goed.

Lin

In zoveel dagen is wel heel veel.van 82 naar 100.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Lin,heb jij nog het idee dat jou weegschaal kuren heeft?

Lin

Alleen dat de batterij bijna op was. Maar als ze goed eet dan hoef je je geen zorgen te maken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Ze eet heel goed. En ze weegt ook genoeg nu. Ik ga me geen zorgen meer maken :D

Lin

Anders had ik haar niet meegegeven hoor  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Daar heb ik alle vertrouwen in hoor lin!

Sky heeft gisteren de ingang van Pita,s kooi ontdekt.Ze is naar binnen gegaan en Pita is het dak op gevlucht  :-X Sky heeft heerlijk zitten eten,drinken en heeft gespeeld
Uiteindelijk heb ik sky weer in haar kooi gezet en kon Pita weer veilig naar zijn huis.

2 vragen:Is er nog een kans dat Pita aan sky gaat wennen?
En als ik een andere man voor sky moet regelen.Hoeveel tijd mag daar dan tussen zitten?

Groetjes Rianne

pita82

Heb Pita trouwens ook wel eens 7 uur bij sky in de kooi gezet met deurtje dicht.
Pita blijft gewoon stil zitten eet en drinkt niet, en vlucht naar de andere kant van de kooi als sky toenadering zoekt :-X

Lin

Laat ze maar bij elkaar ze wennen heus wel aan elkaar.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Ik had ook niet van mijzelf verwacht ,maar ik ben een watje. Ik vind het toch een beetje zielig voor pita. Hij is al bang als ik een nieuwe stok in zijn kooi doe. En nu  moet hij in een hele nieuwe kooi met vrouw. :o
Maar goed ik zal het nog een keer proberen.Hoe lang moet ik ze bij elkaar houden,want pita eet dan niet?
Als het echt niet wil,dan ga ik opzoek naar een nieuwe man voor sky. Want vind het ook zielig voor sky dat ze nu geen maatje heeft.

Lin

Kijk het even drie dagen aan en plaats een extra bakje aan de andere kant van de kooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Heeft iemand nog een antwoord op mijn vraag:Met welke leeftijd kan sky nog wennen aan een andere valkparkiet? Kan dat bv nog na een jaar?

Lin

Hoeveel maanden is hij dan? Want eigenlijk kan je ze nu gewoon bij elkaar hebben in een kooi.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)