28 maart 2024, 13:16:42

Pita,sky en pluk.

Gestart door pita82, 19 maart 2016, 21:11:59

« vorige - volgende »

keety


pita82

Dank je keety, ik ben er ook erg blij mee!

pita82

Arme Pita, hij heeft vannacht een ongelukje gehad.
Hij is in paniek geraakt en is zo tekeer gegaan dat hij 8 van zijn  vleugelveren  verloren is.
Hij heeft zijn etensbakje  kapot geslagen en ik vond hem op de Kamervloer.
Ik heb hem kunnen vangen met blote handen, hij beet wel maar niet echt door.
Vandaag eet hij gelukkig  wel, hij slaapt wat meer, en fluit wat minder.
Weet iemand of zij veren weer zullen groeien?
Ze zijn echt met pen en al eruit.

Misschien is het beter dit topic te verplaatsen naar verhalen of dagboeken?
Heb niet zo'n schrijftalent dus hadden niet verwacht dat het meerdere blz. zouden worden. :-X


keety

2 april 2016, 19:43:17 #18 Last Edit: 2 april 2016, 19:45:21 by keety
hoe gaat het inmiddels met hem?

pita82

Het is een sterk vogeltje!
Gelukkig gaat het weer goed met hem.
Ik hoop dat hij zijn vleugels weer terug krijgt.
Hij vloog al niet zo veel,maar klimt wel graag op de dak van zijn kooi.
Nu heb ik hem verteld dat hij niet kan vliegen en hij lijkt het te hebben begrepen haha

keety


pita82

Ik ben van de week in een winkel geweest met alleen maar spullen voor vogels! :o
Ben wezen kijken voor een nieuwe kooi.
Wacht nog even met kopen totdat ik precies weet wanneer er een tweede valkje bij komt .Heb ander voer gekocht voor Pita ,dit nieuwe voor is echt alleen voor valkparkieten.
Vorige voer beviel niet,waren of hele grote stukken of klein gruis.
Heb ook nieuwe bodembedekking gekocht. Ga nu van zand over op hout snippers.
Hoop dat Pita dan wel begrijpt dat hij zijn kiezel nu uit een bakje moet eten.
Groetjes

keety

Leuk dat je wat nieuwe dingetjes hebt gekocht voor je valkje!

Lin

Hoi,

Goede berichten. Houtsnippers is iig beter dan zand. Dat doe je goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Joepie vandaag is er een valkje gereserveerd voor mij bij kwekerij sephora!
Ik moet nog even geduld hebben ,want ze blijft nog even bij haar ouders.
Maar de voorpret is ook al leuk.Benieuwd wat pita(valkje) ervan gaat vinden.

Lin

 ;D
Ze is in het echt ook een plaatje hoor. Je mag de fotos gewoon gebruiken hoor als je dat leuk vindt.

Mag ik trouwens als ik fotos in mijn dagboek plaats of op facebook erbij zetten "gereserveerd voor Rianne" ?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Oké leuk. Het voelde toch nog brutaal om zomaar een foto te plaatsen.
Maar ik moest het goede nieuws toch even kwijt :D
Je mag mijn naam er bij zetten hoor. Ik ben hartstikke trots

pita82

[attachment id=0 msg=738921]
Dit word haar dan pita,s nieuwe huisgenoot.

pita82

Inmiddels is Pita s nieuwe  huisgenoot sky alweer anderhalve  week bij ons.
Ze is erg leuk en ze doet het goed. Ze had de dag dat ze aan kwam haar eten en drinken al snel gevonden. Ik heb haar gewogen en ze weegt  82 gram,morgen ga ik haar even op een andere schaal wegen, want toen ze bij de kweker weg ging woog ze 92.Ik denk dat de schaal niet klopt,want ze eet ontzettend veel en voelt al dikker.
Sky heeft een nieuwe grote papegaaien kooi ,en heeft bedacht dat ze goed in haar etenbakje kan zitten.
Ik heb geprobeerd haar eruit te zetten ,maar ze gaat steeds terug.Probleem is dus dat haar ontlasting  in de bakjes komt.Nu heb ik 1 bakje leeg gemaakt en daar zit ze nu steeds op het randje,de meeste ontlasting komt dus in het lege bakje .Ik dacht misschien zijn haar stokken  te dik ,dus sinds vandaag heeft ze een dunnere  stok.
Pita en Sky zitten naast elkaar in aparte kooien, ik ben bang dat als ik Pita nu al bij sky doe, sky niet goed tam kan maken. Wel gaat sky als ze uit de kooi mag vaak op pita,s kooi zitten, pita vind dat goed als ze maar niet teveel beweegt.
Pita zelf komt niet naar sky toe ,maar blijft lekker in of op zijn kooi
Het tam maken goed nu al heel goed! Sky stap al goed op mijn vinger , en sinds  eergisteren mag ik haar ook aaien dat is echt geweldig :-*
De eerste week wat ik nog bang dat ze niet van knuffelen hield omdat ze me steeds heel zachtjes beet ,maar opeens hadden ze het Door.
Het enige wat ze nog niet doet is uit zichzelf  bij mij komt zitten.Maar ze is al zo snel handtam dat had ik nooit verwacht .Eerdaags moet ik nieuwe uitdagingen voor haar verzinnnen! :-X Het lukt me nog niet om foto s toe te voegen want ze zijn te groot,dus dat moet ik nog even uitzoeken.

Lin

Hoi,

Ja 82 zou niet moeten kloppen. Doe je het op een digitale weegschaal? Of ze moet heel veel vliegen maar dan had ik haar toch nog wel wat zwaarder verwacht. Of zou de mijne niet kloppen? Je kan aan de voorkant voelen aan het borstbeen. De zijkanten moeten een vet laagje bevatten.
Jonge valkparkieten doen dat vaak in de voerbak zitten. Als het goed is gaat dit vanzelf over.

De eerste week kan je nog niet bepalen of ze van knuffelen houdt. Sommige doen er weken over om alleen al op te stappen. Maar blijkbaar steek jij er veel tijd in.
Je kan je foto op photobucket.com zetten dan kan je de link hier plaatsen.

Titel van je dagboek kan je aanpassen door je eerste bericht te veranderen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)