19 april 2024, 02:53:16

Zon

Gestart door Valerie, 29 maart 2004, 11:21:03

« vorige - volgende »

Valerie

Hallo,

met het mooie weer gisteren, dacht ik mijn valkparkieten eens met kooi en al buiten te zetten in het zonnetje.0

Ze hebben zich blijkbaar geamuseerd én roepen!!!  Geen houden aan.

Nu zou ik graag weten, is dit eigenlijk wel goed voor ze? Het zien en horen van al die andere soorten van vogels?

Stel dat het deze zomer dan echt warm wordt, moet ik ze dan in de schaduw zetten?  Of moet ik ervoor zorgen dat een deel van hun kooi in de schaduwkant staat?

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

Marianne

Hoi Valerie,

Als het van de zomer echt warm is dan moet je je kooi met valkjes in de schaduw zetten.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Kolkkie

Hoi Valerie,

Als ik mijn valkjes met kooi en al buiten zet, zet ik de kooi half in de schaduw en half in de zon.
De valkjes kunnen dan zelf kiezen wat ze willen, en ze hebben dan de mogelijkheid om de koelte op te zoeken.

Als je de kooi in de volle zon zet, kunnen ze last krijgen van een zonnesteek, uitdroging en ze kunnen o.a. hun pootjes verbranden. Daarom moeten ze dus de keuze kunnen maken tussen zon en schaduw.

Ook is het belangrijk dat je de kooi op een niet tochtige plaats zet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Rika

ja , onze vogels ook naar buiten maar niet gister . heb onzeker gevoel omdat die nog iets ''kil'' want ik wil niet vogel(s) gaat verkouden .
dus nog niet gedaan .
normaal doe ik altijd naar buiten als boven 16 graden dat wel . en die zon en schaduw . ja moet wel eigen gekozen ( voorals smorgen hele dag zon. tot 10.00 dan begint schaduw ) want smorgen is niet heet .
is wel goed voor begint zon .daarna moet zelf kiezen .
ik doe altijd met theedoek op kooi ( schaduw )en de rest zon.


Valerie

Hallo,

het idee van een doek over de kooi te hangen is niet slecht, maar ik moet nog een goed bevestigingsmiddel vinden.

Onze valkjes doen namelijk niets liever dan erin te pekken en zo alles naar beneden te doen vallen.

Misschien met wasknijpers, hoewel ik dan nog niet zeker ben dat ze die niet zullen kapotbijten :-).

In ieder geval hebben zowel zij als ik ervan genoten dus het kan maar goed zijn hé.

Dank je wel voor de tips!

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

Rika

29 maart 2004, 22:38:22 #5 Last Edit: 29 maart 2004, 22:39:49 by Rika
ja klopt met Wasknijper,s ( dan moet wel met HOUT ) dus NIET  plastic )
en moet wel 4 waskijpers , om niet te wapperen ( dan wordt ze bang van ) daarom goed strak houden door windje ;)

 ik noem altijd : Theedoek als soort eigen zonnewering ;)
hihi

Paul

29 maart 2004, 22:43:47 #6 Last Edit: 29 maart 2004, 22:44:49 by Paul
Hoi Valerie,

Op wasknijpers zijn ze hier ook gek :-)
Ik koop altijd speciaal voor de valkjes bij de xenos een pak met 48 houten knijpers dan kan ik even voort.
Ze knagen ze helemaal aan diggelen en dat vinden ze leuk dus koop ik ze als speelgoed en ze dienen ook nog om iets vast te houden zoals blaadjes groente bijvoorbeeld.
Ik neem wel schone knijpers die niet voor de was gebruikt zijn want dan kan er wasmiddel in terecht komen vanuit de kleding.
Als je niet wilt dat ze de knijpers slopen kan je plastic knijpers nemen die laten ze redelijk heel hier.

Groetjes, Paul

Valerie

Hoi Rika,

je hebt gelijk.  Ik zal ze inderdaad goed moeten vasthangen, anders lopen ze straks nog een trauma op door buiten te zitten.

Een klein beetje wind en het doek zal inderdaad beginnen flapperen en ik kan me voorstellen dat onze kleine schavuiten dat niet zo graag hebben.

Misschien moet ik voor hen een zonnepetje maken?  :D

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

Rika

voor paul .

eerlijk gezegt , ik ben niet met je eens over Plastic , want kan schade door bek ( ook voor ogen ) die heb eerder gehad  die moet naar dierenarts. ) flink bloed. want toen vogel spelen met platic en toen ineens KRAK en oeps tegen kop ( soort klap) en scherfje die platic als soort messcherpte .
dus ik doe NOOOIT aan beginnen.
oke dat was het wat ik wil zeggen paul.

;)

Rika

29 maart 2004, 22:50:15 #9 Last Edit: 29 maart 2004, 22:51:38 by Rika
CitaatHoi Rika,

je hebt gelijk.  Ik zal ze inderdaad goed moeten vasthangen, anders lopen ze straks nog een trauma op door buiten te zitten.

Een klein beetje wind en het doek zal inderdaad beginnen flapperen en ik kan me voorstellen dat onze kleine schavuiten dat niet zo graag hebben.

Misschien moet ik voor hen een zonnepetje maken?  :D

Groetjes,

Valerie, Kuifje en Tintin

hahahaha LOOOOOOOOOOOL die petjeeeeeeeeeeee, zeg
als bij die goed gegaan met zo,n petje dan wil ik je bestelllen  LOOOOOOOOOL !!!! hihi

Valerie

Hoi,

ik denk dat ze liever aan houten wasknijpers zitten te knagen dan aan plastiek en ik denk ook dat plastieken rapper zullen snijden.

En op die paar wasknijpers komt het nu ook niet, als het dat maar is dat ze slopen!

Een xenos hebben we hier in België niet maar er zullen hier zeker wel ergens winkels zijn met grote pakketten wasknijpers.  En die mogen ze dan helemaal slopen.

En nu maar wachten tot het nog es mooi weer is in het weekend.

Daag,

Valerie, Kuifje en Tintin

Paul

Hoi Rika,

Ik gebruik normaal ook houten knijpers en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.
Plastic knijpers heb je in vele soorten je moet dan knijpers nemen van zacht plastig die zijn ook speciaal voor vogels ook om bijvoorbeeld trosgierst aan te hangen dis versplinteren echt niet.
En de ene vogel is sterker dan de andere met de snavel een valkje laat een plastic knijper hier meestal wel heel maar mijn rosella zou hem zo stuk krijgen denk ik.
Maar heel goed dat je even waarschuwt dan kunnen we er voortaan wel wat meer rekening mee houden.

Groetjes, Paul

Rika

hihi ja klopt . ik heb niet aangedacht die nog meer mogelijkheid die andere soort plastic .
ik heb van aldi gekocht ( dus niet goede merk )
enne die trosgierst/groente/ speelgoed hangen bijv:Wc rollen met touwtje ( expres slappe vastmaken) omdat die ziva nog niet durf op bodem te lope, daarom doe ik manier van losse zodat vallen die wc rol , uiteindelijk durf ziva op bodem ta pakken om vertrouwen die bodem is geen kwade is voor ziva is. (verleden te maken van bodem ??) dus tot nu goed gegaan . dank aan WASKNIJPERS  hihi enne..... doe ik ook altijd met wasknijpers en ook die speels als een ''rammelaar'' dat is echt slim manier van vogel,s .