25 april 2024, 13:10:39

kweken

Gestart door valkparkiet80, 8 maart 2016, 12:47:58

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Ik heb een paar vraagjes over mijn valkparkieten.
1koppel man rond 3 jaar pop 2a3jaar ze paren wel een paar keer per dag ze zitten ook veel in het broedhok de pop maar er komen geen eitjes. Is zij soms onvruchtbaar? Ze zijn al een jaar bezig. Het hoeft van mij niet maar waarom zit ze dan zo veel in het broedhok.

Ander koppel man en pop rond de 5 jaar al dik 2jaar samen maar er komen ook geen eitjes en paren heel af en toe.

Gelijk nog even een andere vraag ik heb altijd gedacht nu 9maanden heb ik hem een witte valkparkiet dat het een man was maar blijkt toch een pop te zijn van bijna 2jaar. Zei was gisteren aan het paren met een man en zij zat alleen maar te hijgen als een gek en om zich heen te bijten. Toen heb ik ze van elkaar afgehaald. Verder heeft zij geen last van benauwdheid of zo

keety

Bij mij heeft het ook paar jaar geduurd voor ze eitjes ging leggen... eerst heel het broedblok gesloopt haha.
Dus misschien toch wel geduld hebben ermee en wie weet komt het vanzelf.


Lin

Hoeveel dagen zitten ze al in het broedblok? Misschien is er tekort licht in het blok?

Is die benauwdheid alleen bij paren elke keer? Of ook bij het eten?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

De benauwdheid was alleen tijdens het paren Verder heeft ze er geen last van gehad
Ze zitten al vanaf mei 2015 in het broedhok en dan gaat het popje er in zitten en om zich heen kijken dan gaat ze er samen in dan gaan ze er weer uit en kijken ze er een paar uur er niet na. 1broedhok is bij het raam in hun eigen kamer en daar heb ik vorig jaar al een nestje gehad en de andere is in de gang daar hebben ze vorig jaar ook in zitten broeden maar geen bevruchte eitjes van een andere paar

Lin

Heb je het blok zo lang hangen dan? Haal hem dan eerst een paar maanden weg en dan weer ophangen. Nu zien ze het meer als nachthok.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)