28 maart 2024, 14:08:02

hoe te werk gaan

Gestart door valkparkiet80, 25 februari 2016, 14:10:05

« vorige - volgende »

valkparkiet80

Goedemiddag
Morgen haal ik een valkparkiet [man]. voor mijn popje van 9maanden zij is handtam. De man is nog helemaal niet tam. Geen idee hoe oud die is. Mag/kan de pop wel gewoon uit de kooi als ik de stappenplan volg. zij gaat uit haar eigen de kooi in en uit. Hoe kan ik het beste de valkparkiet man tam krijgen

Lin

Ik zou zoveel als mogelijk de man im de kooi aan je handen laten wennen. Totdat hij je hand wat beter kent. Begin dan eerst met de gordijnen dicht te doen. Laat de man eruit als je veel tijd hebt die dag. Het beste is om even geen voer die dag te geven en dan als hij eruit is met trosgierst bezig. Als je merkt dat hij rustig is dan kan de pop eruit en ga je daar mee bezig. Hopelijk wordt de man nieuwschierig en komt ie. Ga hem niet achterna jagen maar benader hem op ooghoogte of juist eronder. Neem eventueel de pop op je hand als je naar hem toe loopt. Einde van de dag zal je hem misschien wel moeten vangen als je het voer in de kooi zet maar hij gaat er niet in. Zorg er dus voor dat je een vangnetje of handdoek hebt voor uiterste nood. Het liefst moet hij zelf terug gaan en anders misschen opstappen via een stok de kooi in.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik heb elke dag de hele tijd ;D. Nog een vraag wanneer zal ik daar mee beginnen? Hij komt morgenmiddag

Lin

Na een dag of twee bezig in de kooi zijn. Hij moet eerst wennem aan de omgeving en gaan eten als dat goed is kan je beginnen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)