Mijn 2 valkparkietjes gaan nooit badderen

Gestart door suzanne533, 9 februari 2016, 10:22:47

« vorige - volgende »

suzanne533

Hallo allemaal,

Mijn 2 valkparkietjes van (1 van 7 en 1 van 4 maanden) willen absoluut niet badderen.
Alles al geprobeerd. Een badje onderin de kooi een badje aan de kooi gehangen, een badje los in huis, mee onder de douche, onder een straaltje water van de kraan, in de wasbak gezet ze vinden het allemaal niet prettig en weten niet hoe snel ze van het water vandaan moeten gaan. Heb nu alweer een week een badje onderin de kooi gezet. enige wat ze hieruit doen is drinken.

Wat kan ik nog meer doen om het badderen aantrekkelijk te maken? Ik wil ze ook niet dwingen onder de kraan enz.

Groetjes

bobbie

Je kan een schaaltje natte  slablaadjes onderin de kooi zetten met een heel klein laagje water. Kijken of ze er op die manier zin in krijgen. Eerlijk gezegd vindt mijn valkparkiet het 's zomers veel lekkerder dan 's winters, dan wil hij maar 1x in de week verneveld worden met de plantenspuit. Heb je dat trouwens al geprobeerd, een plantenspuit op nevelstand? Lauw water en dan af en toe een pufje boven hun koppie zodat het zachtjes neerdwarrelt. Alsof het miezert zeg maar 8)

Groetjes, Nel

hellangellus

die van mij willen nu ook niet badderen, heb een badje erin hangen maar dat dingt hangt er maar, maar de spuit vinden ze geweldig. Ik doe handwarm water in de spuitfles en ze gaan er uitgebreid voor zitten. En na dat ze zeike nat zijn ( hahaha) ga ik ze droogföhnen. Hier gaan ze ook uitgebreid voor zitten. (Natuurlijk wel op afstand en niet op de heetste stand natuurlijk). Het oude badje wat ik had gebruiken ze nu als speelplek, hierin liggen plastic muntjes, paperclips en een dobbelsteen.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.