28 maart 2024, 20:24:43

lekker in een kartonnen bakje

Gestart door kiddy1, 31 januari 2016, 19:06:42

« vorige - volgende »

kiddy1

hoi, dit is misschien een heel apparte vraag.
Maar mijn valkje (kirke) vind het heerlijk om in kartonnen bakjes of huisjes te zitten die ik in de kooi ophang.
(zeker niet broeds, hij zit op verschillende plekken, maar de doosjes zijn favoriet)

Maar ik heb er niks in zitten, zit dat niet oncomfortabel voor hem als er niks in zit?
(of tenminste, mij lijkt het oncomfortabel)
maar zou ik het lekker voor hem kunnen maken door iets van keukenpapier of zaagsel in te doen? of zou dat er alleen voor zorgen dat ie een nest wil? (ik denk trouwns dat hij een mannetje is, maar dat weet ik niet zeker, hij is wel in zijn eentje)

Rianne

Hoi,

nee hoor, als het niet comfortabel was, dan zat hij er niet. Hij zit op z'n pootjes dus hoeft verder niet iets eronder. Let er wel op dat hij niet van het karton gaat eten.
Heb je misschien een foto van je valkje, of kun je z'n uiterlijk en gedrag omschrijven? Fluit hij melodietjes bijvoorbeeld?

kiddy1

okay.
Ja hij knabbelt wel aan de doosjes, maar eet het niet op, ik zie het altijd nog op de bodem liggen.

Hij heeft vaak zijn kuif ontspannen naar achter. heel nieuwschierig, knabbelt aan vanalles.
(heel raar) soms als ik met mijn hand naar hem toekom doet hij net alsof die boos ie en blaast ie een klein beetje, maar als ik dan dichterbij kom bedenkt hij zich en doet hij zijn kopje gebogen en wil hij dat ik aai.
Hij fluit geen melodietjes, maar als mijn moeder naar hem fluit probeert hij wel geluidjes terug te maken (maar hij maakt maar 1 soort geluidje, en die klinkt altijd hetzelfde)
Hij schreeuwt meestal even als ik weg ga uit de kamer.


Hij is geel, met oranje wangen.
soms dan vind ik een veertje van hem. daar zitten wel een soort van andere kleur op soms. het patroon daarvan lijkt alsof het een rondje is dat is uitgelekt schuin naar beneden.
maar het lijkt niet echt vissegraatachtig (dat had ik eerder gehoord op dit forum)




Rianne

Ik denk dat je een popje hebt. Hoe oud is ie inmiddels?
Een mannetje doet vaak macho, gaat melodietjes fluiten en loopt dan heel stoer met z'n vleugels iets opzij. Maakt dan soms ook een klein sprongetje of tikt met z'n snavel ergens op.

kiddy1

ik heb hem denk ik sinds oktober, en hij was wel jong maar volgroeid toen ik hem haalde.
degene waar ik hem heb gehaald zei dat niet alle mannetjes konden fluiten?

Ik kan wel een foto sturen, maar kan hem niet hierbij zetten, is te groot.

Lin

Wellicht kan je de foto op een andere website uploaden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)