17 april 2024, 00:45:39

Hulp bij aanschaf kooi

Gestart door Sindicate, 26 januari 2016, 00:34:43

« vorige - volgende »

Sindicate

26 januari 2016, 00:34:43 Last Edit: 26 januari 2016, 00:37:49 by Sindicate
Beste forumleden,

Als alles goed loopt mogen mijn vriendin en ik binnenkort jonge valkjes in ons huis verwachten. In het verleden heb ik een witmasker gehad die in een Montana mini San Remo gehuisvest werd. Nu we echter niet 1 maar 2 valkjes krijgen zijn we op zoek naar een maatje groter.
Wat voor ons hoe dan ook vast staat is dat het een montana kooi wordt. Nu twijfelen we alleen nog over het type. De strijd gaat eigenlijk tussen de Las Vegas II of de San Remo III. Hieronder de links:

Las Vegas II: http://www.parrotshopnederland.nl/aanbiedingen/las-vegas-ii-montana-parkietenkooi

San Remo III: http://www.parrotshopnederland.nl/montana-kooi-parkiet/san-remo-111-montana-parkietenkooi

Afgezien van het feit dat de San Remo een stukje goedkoper is verschillen vooral de breedte en lengte maten nogal van elkaar. De 'SR' is breder dan de 'LV' maar ongeveer 10cm minder diep. De hoogte lijkt me in beide gevallen voldoende, maar is de diepte van de SR voldoende voor 2 valkjes. Kunnen ze de vleugels nog wel fatsoenlijk strekken? Zelf neigde ik meer naar de LV maar begin nu toch te twijfelen. Bovendien is het prijsverschil best aanzienlijk en dat telt natuurlijk stiekem toch wel mee.

Wat is wijsheid? Ik hoop dat iemand ons verder kan helpen met onze keuze.

Alvast bedankt

Grt Geert 

Rianne

Ik zou zelf voor de LV gaan. Vooral als de vogels vaak los mogen lijkt het mij dat ze hier mooi bovenop kunnen spelen. Ook is de kast ruimte ideaal.

Sindicate

Toch wel he?! Vind 'm persoonlijk ook mooier en ik hoef geen losse tafel standaard meer aan te schaffen. Iemand trouwens ervaring met de gelinkte winkel parrotshopnederland? Kan ik daar veilig bestellen?

Rianne

Ik zou eerst op marktplaats kijken  :)

Lin

Ik heb geen ervaring met die website. Typ gewoon eens de naam in en kijk op Google shopping wellicht kan je hem nog goedkoper krijgen. En natuurlijk even op marktplaats kijken. Mij lijkt de lv ook ruimer de andere lijkt wel voor grasparkieten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sindicate

Kan de LV nauwelijks vinden op internet. Over parrotshop hier en daar wat info maar niet veel.. Over het algemeen positief op wat kleine dingen na. Heb het kleine broertje van de san remo III (mini san remo) altijd voor m'n witmasker gebruikt. Opzich best fijne kooien alleen niet echt breed. Verder niet specifiek voor grasparkieten. Maar 60x60x125 is groot genoeg voor 2 valkjes heb ik begrepen. Denk dat ik dan toch voor de LV ga.

Bedankt voor de hulp

Karincody