6 mei 2025, 19:36:05

Mutatie, geslacht en Leeftijd

Gestart door Robby2015, 22 januari 2016, 15:13:29

« vorige - volgende »

Robby2015

hoihoi, dank jullie :)

Sorry ik had de verkeerde foto erbij staan.  We hebben ze uit de kooi gekregen :) en op de hand/arm. schrikkerig maar het komt beter.
Zodoende de kans genomen haar vleugels goed te bekijken, waar Koko niet zo blij mee was.  Resultaat van de foto's: een jong mannetje of volwassen vrouwtje moet ze zijn. der linkervleugel is behoorlijk beschadigd, waar dus inderdaad slagpennen missen. der andere vleugel is beter maar ook beschadigd. Kunnen wij hier nog iets in helpen voor het herstel of alleen in de gaten houden?
We hebben Kuifje maar even niet aan de vleugels gezeten, die zien er goed uit en hij is er nog wat minder happig op om bij ons te komen. Hoewel hij niet echt fel is, maar wel sneller bijtend dan Koko.

op deze fotos is het beter te zien (en wellicht voor jullie duidelijker of koko een meisje of jongetje is :) )

Vleugel Rechts onder

Rechts Bovenaf

Links

Ik denk dat we eens een dagboekje gaan aanmaken :) interesant alle info hier! Dank daarvoor

Lin

Bij bont is het lastig. En kan je het beste aan gedrag zien.   Merk je macho gedrag?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Robby2015

Idd daar was ik al bang voor, hoewel ze geen bont laat zien onder der vleugels, alleen stukje bij de aanzet ervan. Of maakt dat geen verschil?

Koko laat zelf nu nog damesgedrag zien, fluit naiwelijks, heen hartvormige vleugelstand, geen macho. Kuifje daarentegen naar koko toe wel. Die roept haar, fluit, staat groot te doen. En raakt ook nerveus als zij uit de kooi gaat( we krijgen kuifje nog niet zover:( Maar als koko toch jonger is zoals me in de winkel werd gezegt, is daar nu nog niet op af te leiden toch?

Dank!

Lin

Niet gaan kopen hoor die er nog zitten.

Rianne

Daar wordt niks over gezegd Lin ;)

Het is lastig als je de precieze leeftijd niet weet. Willen jullie er mee kweken of niet?
De beschadigde vleugel zou ik even in de gaten houden. De veren zullen vanzelf weer terug groeien.

Robby2015

hoihoi!

Nee de anderen nemen we niet mee :) zowiezo eerst maar eens deze 2 goed laten wennen aan elkaar want ze willen nog wel eens bekvechten zo nu en dan... :( het ene moment wassen ze elkaar het andere moment wordt Kuifje (de man dus) volgens mij te enthousiast en trekt dan met wassen veertjes uit Koko der nek. Is dit normaal gedrag in deze combinatie van verschil in leeftijd of geslacht? we krijgen Kuifje ook niet echt uit de kooi. hij blijft schrikkerig en vliegt telkens al gauw weg voor we in de buurt kunnen komen. Wil ook dan graag van zich af bijten. Daarentegen Koko heeft geleerd op te stappen op de hand :) binnen en buiten de kooi dus dat gaat al heel goed! :D Ik hoop alleen dat deze 2 wel goed samen zullen gaan uiteindelijk. Zou jammer zijn als ze elkaar blijven afsnauwen.

we zijn niet van plan pers'e te kweken, maar als dit toch een man en pop blijken willen we wel graag voorbereid zijn op wat er kan komen.

We hebben gesproken bij de dierenwinkel en ik heb de foto's laten zien. Zoals de eigenaresse zei: dit heeft zij nog niet gezien, zaterdag komt de vorige eigenaar van de winkel. Hij heeft meer weet van vogels. Dan gaan we nog eens en even bekijken of we alsnog wat met de vleugels, wat betreft de wonden, kunnen/moeten doen.

Dank voor jullie reacties!!

Lin

Geen probleem! Stel gerust vragen.